• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Wilmis

Treo ska inte vara någon fara för embryot om du tar en om dagen.

Tråkigt för er Johansson79 att det inte blev någon bäbis, vet precis hur besviken och ledsen man blir. Ger dig all styrka att blicka framåt mot nästa behandling och håller tummarna för att det går vägen då.

Tyvärr har jag aldrig plussat, inne på RD 5 nu 4:e IVF behandlingen.

• johansson79
    Wilmis skrev 2014-03-29 20:43:28 följande:
    Treo ska inte vara någon fara för embryot om du tar en om dagen. Tråkigt för er Johansson79 att det inte blev någon bäbis, vet precis hur besviken och ledsen man blir. Ger dig all styrka att blicka framåt mot nästa behandling och håller tummarna för att det går vägen då. Tyvärr har jag aldrig plussat, inne på RD 5 nu 4:e IVF behandlingen.

Trodde att det skulle ta sig för att jag fick tillbaka 2 st 4 cell embryo men icke :( Denna gång ska jag göra mitt försök i Falun och förhoppningsvis få tillbaka en blasocyst och kanske även få någon till frysen :) Håller tummarna för dig :)
  • MissHelena
    pco skrev 2014-03-29 11:20:30 följande:
    Jag undrar om någon av er har använt sig av trombyl? På CA tror de inte på detta medens på vissa kliniker använder de sig alltid av detta vid varje försök. Funderar på att stå på mig och prova. De skadar ju inte o testa iaf. Funderar även på akupunktur i samband med detta. Har hört om flera som gjort det och blivit gravid då blodflödet ökar till livmodern vilket får embryot att lättare fästa. Vad tror ni?

Jag testade med Albyl Minor några gånger innan vi började med IVF. Tyvärr utan framgång. Men vet att många kör med den, så slipper man vänta på recept på Trombyl. Jag tog 1/3 tablett från och med ÄL till mensen kom.
  • pco

Limalie: härligt :) grattis till ruvarstatus. Synd att det va fragment på den andra men som sagt, det räcker med ett guldägg för att lyckas :) du får hålla oss uppdaterade. Lycka till :)

• pco

MissHelena: okej :) tack för tipset, ska prova det :)

• Anneliiee

Ni som blivit överstimulerade med rejält uppsvälld mage och förstorade äggstockar när började det att lägga sig? Magen är så uppsvälld och hård nu så det ser ut som jag skulle va i 6 månaden eller liknande.

• Bell13
    johansson79 skrev 2014-03-29 19:52:54 följande:

På vilket ivf har ni plussat på?

Jag har gjort 3 ivf. Första blev jag inte gravid, andra blev jag gravid men fick missfall i v 11 och nu är jag gravid på det tredje.

Önskar ett stort lycka till
  • pco

Annelie: jag har blivit det engång men slapp faktiskt vätska i buken iaf.
    Jagblevuppsvälld så jag inte ens kunde sitta rakt upp för det gjorde så ont i äggstockarna o va så svullen, det kom ett par dagar innan äp och efter äp va jag så svullen att jag hade svårt att andas och blödde tre dagar efter äp men på fjärde dagen började allt lägga sig sakta men säkert så i ca 8 dagar och sen på dag 5 hade jag ET och blev gravid och då blir det värre igen om man redan är svullen så då va jag det till ca två dagar efter TD då mf kom.
    ..tänk på att hålla koll på hur mkt du kissar ifall det läcker till buken o inte kommer ut vanlig väg, det är jätte viktigt!

• Anneliiee

Tack pco för att du delade med dig. Vart väldigt uppsvälld redan två dagar efter et, sen la det sig lite efter 4-5 dagar för att ta fart igen. Men det är för att jag vart gravid. Är inlagd nu så dom håller koll på det mesta nu. Har jobbigt med illamående, värk och svårt att äta, då jag direkt får både ont och mår illa och magen svullnar ännu mer.

• pco

Ursch då! Fasiken det är inte kul. Ja det blir ju tyvärr värre vid grav. Men grattis till plusset :) och hoppas att det lägger sig snart.

Svar på tråden Ivf mars 2014