• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • liamae

Hur många är vi i tråden som ruvar nu förresten? Svårt att hålla koll. Och vilken ruvardag?

Jag är på RD4.

• santa86

Liamae: jag är på RD 12 och har idag fått lite lätt rosa flytning.. Så idag känns de som skit :/ jag vill att de ska gå vägen denna gång :/ men just nu känns de som att de kommer rinna ur mig :(

• liamae
    santa86 skrev 2014-04-02 12:27:25 följande:
    Liamae: jag är på RD 12 och har idag fått lite lätt rosa flytning.. Så idag känns de som skit :/ jag vill att de ska gå vägen denna gång :/ men just nu känns de som att de kommer rinna ur mig :(

Åh, RD12 är dagen jag fasar för mest. Då kom min blödning förra gången helt utan förvarning. Håller tummarna för dig och hoppas verkligen att det är en ofarlig blödning som inte blir större. Kramar.
  • Sarahberg

Hörrni, jag har en kompis som vid sitt första ivf började blöda rd 12. Blödde i 2 dagar! Sen....testade hon positivt och han är 4 år idag! Jag är på rd 6

• Bell13
    Mandelmumsa skrev 2014-04-02 15:21:18 följande:

Är det någon som vet hur missfallsrisken förändras när man sett hjärtat slå?

Min läkare, Claes Gottlieb som är en av Europas bästa säger att om en graviditet fortlöper fint och allt ser bra ut i vecka 8 så leder det sällan till missfall.
  • ingridfreja

Hej! Jag har gjort ivf i gbg, är på RD 14 och testade positivt idag!!! Nu väntar dessvärre några veckors ångest, ...

• ingridfreja
    Anneliiee skrev 2014-03-04 16:17:29 följande:
    Ok. Hur mycket sänkte dom din dos då? Börjar bli lite nojig att jag ska bli överstimulerad då jag nu redan hade så många blåsor. Var det waran du fick ta då kanske.? Jo den sprutan är inte att leka med, har inte tagit den själv men har jobbat inom vården. Så som sagt hoppas jag slipper överstimuleringen. Ja tack du beskrev det så som jag känner men jag kunde inte uttrycka i ord.:) Jo dom är säker kunniga och duktiga, men det där lilla extra skulle man behöva när man går igenom denna process, att dom kunde ta sig lite tid och lyssna på än. Ja de krävs inte mycket för att ändra miljön egentligen, men som sagt det finns för lite pengar säkert eller så är det ingen som kan engagera sig. När du gjorde ÄP senast fick du lugnande och morfin då? Jag börjar bli grymt nervös för detta känner jag nu och tankarna snurrar omkring hur det går till och vad som händer osv.

Du behöver inte vara orolig, man får både lmorfin och lugnande. Jag va livrädd innan, men det kändes knappt och gick jättefort!!
  • Bell13
    ingridfreja skrev 2014-04-02 19:13:46 följande:

Hej! Jag har gjort ivf i gbg, är på RD 14 och testade positivt idag!!! Nu väntar dessvärre några veckors ångest, ...

Stort grattis. Är det första barnet?
  • lillatrollet85
    liamae skrev 2014-04-02 11:32:02 följande:
    Hur många är vi i tråden som ruvar nu förresten? Svårt att hålla koll. Och vilken ruvardag?

Jag är på RD4.

RD 11 och de flesta biverkningar har trappats av.. man slits mellan hopp å förtvivlan hela tiden...
Svar på tråden Ivf mars 2014