• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • johansson79
    Bell13 skrev 2014-03-27 12:43:02 följande:
    Tror det är för tidigt att testa dag 9 jag fick ett svagt streck dag 10.

Jag ska testa igen på lördag men visar det minus då med ställer jag in mig på ett nytt försök i maj.
  • liamae

Hemma från ett ÄP som tyvärr var ännu värre än förra gången. Hu. Som tur är går det över fort och nu har jag bara svar mensvärk. Slapp dessutom illamående o blodtrycksfall som det blev sist. Skönt. 12 ägg den här gången! Känns riktigt bra då jag jämför med tidigare (8 st). Bara att hoppas att de är mogna och att många blir befruktade! Hoppas, hoppas, hoppas!

Elin, så himla tråkigt för dig. Beklagar verkligen. Hoppas att din nästa gång kan bli bättre och att de nu gjort "testomgången" och kan anpassa nästa behandling bättre efter dig. Kram!

Anneliiee mfl som tar lutinus. Jag fick det utksrivet men tydligen har leverantören inte lyckats få ut all medicin i tid så under mars får man Endometrin som är samma fast ett utländskt läkemedel istället. (Bipacksedeln är på arabiska! :P) Jag fick alltså det. Nån mer som testat Endometrin?

• Sookie85

Om det inte går vägen, hur lång tid måste man vänta till att prova igen? Eller det kanske inte behöver gå en viss tid mellan gångerna?

• Bell13
    johansson79 skrev 2014-03-27 13:21:03 följande:

Jag ska testa igen på lördag men visar det minus då med ställer jag in mig på ett nytt försök i maj.
    Ja men det är klokt att vänta några dagar. Håller tummarna, var går du någonstans?
  • lillatrollet85

Liamae... vet hur de känns. Mitt tredje plock va inte såå hemskt som första men inte heller så smärtfritt som andra.. men hoppas de betyder tur.

Skönt med bättre skörd!! Hoppas vi dom myser till de ordentligt nu innan insättning!

Sookie85

En cykel har jag fått haft mellan, så man har en "riktig" mens mellan. Sen beror de på hur de har de med tider på sjukhuset..

• Anneliiee

Liamae: va skönt med fler ägg. :)hoppas vi att det blir några befruktade och att det går vägen denna gång. :)

Elinmariaregina: beklagar. :( hoppas att det blir bättre nästa gång.

Själv verkar dom inte kunna göra något åt min överstimulering. Då proverna är bra och inte så pass mkt vätska i buken. Äggstockarna är förstorade runt 7, 8 cm. Konstant värk, förutom när jag ligger i soffan då är det lite bättre. Illamående från morgon till kväll. Ska tillbaka i morgon för nya prover får vi se. Det är bara försöka att härda ut.

• Bell13
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 11:48:13 följande:

Inget befruktat ägg så det blir att börja om på nytt igen :(

Jag önskar lycka till nästa försök
  • Fläderpärlan

Tack alla ni är bäst!! Har varit en tung dag och jag vet de som har gått igenom mer eller värre saker men det blev ett rejält bakslag. Trodde iaf att vi skulle få en återföring, det är mycket som ska till innan det går hela vägen men nu hoppas vi på nästa försök... Har bara svårt att se hur jag ska orka ta mig igenom vardagen i en månad till nu...

• lillatrollet85
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 16:41:33 följande:
    Tack alla ni är bäst!! Har varit en tung dag och jag vet de som har gått igenom mer eller värre saker men det blev ett rejält bakslag. Trodde iaf att vi skulle få en återföring, det är mycket som ska till innan det går hela vägen men nu hoppas vi på nästa försök... Har bara svårt att se hur jag ska orka ta mig igenom vardagen i en månad till nu...

ta en dag i taget! OCH tillåt dig att gråta skrika gapa, få ut känslorna, stäng inte in dom inom dig! låt de ta den tid de tar! påskynda inte bearbetningen..

kan jag kan du! jag håller på dig! vill du skriva av dig får du gärna mejla mig här.

• zinnia
    Elinmariaregina skrev 2014-03-27 16:41:33 följande:
    Så himla tråkigt att höra... Sådan besvikelse. Hoppas du kan få en sjukskrivning så du får vila lite?
Svar på tråden Ivf mars 2014