• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • pco

Sooki: jag har själv haft så, ca 4 dagar så svullen att jag haft svårt att andas, blödigt mkt och knappt tagit mig ur sängen. Så länge man ej får vätska I buken är det ingenfara. .. Håll koll på hur mkt du kissar och blur det värre, åk in! O dricker du mkt ointe kissar som du brukar ska du oxå åka in då vätskan hamnar i buken... Men om man vilar o ute anstränger sig så brukar det inte vara någon fara :)

• Bell13
    Mandelmumsa skrev 2014-04-04 18:19:12 följande:

Bell: Ja jag gjorde ett vul i v 6+6 och det fanns hjärtaktivitet men embryot var litet för den tiden, en vecka för litet tydligen. Så jag är orolig för nästa vul på måndag. Det var därför jag fick ett nytt vul.

Exakt det hände mig förra gången att det var för litet men hjärtat slog.

Hoppas allt ser bra ut på nästa vul
  • Wilmis
    Sarahberg skrev 2014-04-03 23:49:17 följande:
    När testar du Wilmis? ? Jag är nog en vecka efter dig kanske, insättning i fredags.

Jag testar den 10:e :) Har som sagt börjat blöda RD 12-14 de andra gångerna så jag är nojig

för att det ska braka loss nu i helgen. Har du testdag 17:e?
  • Sarahberg
    Wilmis skrev 2014-04-05 09:22:58 följande:
    Jag testar den 10:e :) Har som sagt börjat blöda RD 12-14 de andra gångerna så jag är nojig för att det ska braka loss nu i helgen. Har du testdag 17:e?

Åh! Håller tummarna för att det inte kommer i helgen! Har testdag den 16:e, så rd 8 idag. Jag kommer testa på måndag....👍👍👍
  • Mandelmumsa

Bell, hur slutade det för dig? Eller är det din nuvarande graviditet? När har du nästa vul i så fall?

• Bell13
    Mandelmumsa skrev 2014-04-05 12:58:27 följande:

Bell, hur slutade det för dig? Eller är det din nuvarande graviditet? När har du nästa vul i så fall?

Förra graviditeten slutade i ma. Embryot var nån millimeter för litet i v 8 och två veckor senare så fanns det inga hjärtslag längre.

På första ultraljudet sa läkaren att det kan stanna av då embryot växer med rekordfart i början.
  • santa86

Hej tjejer.. Hur mår alla ruvare? Själv är jag på RD 15 och de visar fortfarande positivt, har fortfarande bruna flytningar :/ jag har som inte direkt kännt mig nå anurlunda, tycker dock idag att de känns lite i brösten och lite spänningar i tjejmagen.. Vill fortfarande inte känna efter för mycke..

Svar på tråden Ivf mars 2014