• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Sarahberg
    santa86 skrev 2014-04-03 21:49:13 följande:
    Idag är jag på RD 13 och skulle ha haft bim, har lite lätt färgade flytning som kommer i samband med den överflödiga vaggisarna.. Tog ett test idag :) vad tror ni?! :)

Graaaaaaattis säger jag! 👍👍👍👍
  • Wilmis

Jag vågar mig nog också på ett Grattis santa86!

Håller verkligen tummarna för alla nu och våra blivande julklappar :)

• Sarahberg
    Wilmis skrev 2014-04-03 23:21:48 följande:
    Jag vågar mig nog också på ett Grattis santa86! Håller verkligen tummarna för alla nu och våra blivande julklappar :)

När testar du Wilmis? 😃 Jag är nog en vecka efter dig kanske, insättning i fredags.
  • Bell13
    santa86 skrev 2014-04-03 21:49:13 följande:

Idag är jag på RD 13 och skulle ha haft bim, har lite lätt färgade flytning som kommer i samband med den överflödiga vaggisarna..

Tog ett test idag :) vad tror ni?! :) php61V3K783916.jpg

Grattis
  • Anneliiee

Nu börjar senig väldigt sakta men säkert vända åt det bättre. :) idag var värdena bättre, levervärdet var bättre, östradiol värdet hade gått ner från 25000 till 21000 sen i onsdags och proteinvärdet och allt de låg på normalt igen. :) fortfarande förstorade äggstockar men det kommer nog att va så fram till minst v.12. Och fortfarande vätska i buken. Men som som sagt skönt nu att proverna var bättre. :)

• liamae
    Anneliiee skrev 2014-04-04 12:25:43 följande:
    Nu börjar senig väldigt sakta men säkert vända åt det bättre. :) idag var värdena bättre, levervärdet var bättre, östradiol värdet hade gått ner från 25000 till 21000 sen i onsdags och proteinvärdet och allt de låg på normalt igen. :) fortfarande förstorade äggstockar men det kommer nog att va så fram till minst v.12. Och fortfarande vätska i buken. Men som som sagt skönt nu att proverna var bättre. :)

Skönt! Jag var väl på gränsen till överstimulerad. Vätska i buken , äggstockarna är på 10x8 cm men östradiolet var bara på 14000 och inte 25000 som i julas. Allt annat var bra också så det känns skönt. Nu hoppas jag nästan att det ska dra igång lite mer så jag kan börja hoppas att embryot fäst. :) Knäpp man är. :)
  • Anneliiee

Liamae: skönt att det såg bra ut och att hormonvärdet inte va lika högt som sist. Jo av den anledningen vill man att de ska dra igång konstigt nog. :) har idag konstaterar att jag inte ha några kläder som passar mig längre så nu får jag låna min sambos tröjor. :)

• Sookie85

Behöver tips/råd, hade ju ÄP igår och det blev 7 beftuktade ägg. Var öm i magen igår men idag är det värre. Min läkare sa att jag skulle höra av mig imorgon igen om det ej gått över. Hur länge hade ni ont efter? Jag är helt uppsvullen :( Jag har idag börjat äta pravidel, ngn som ätit det? ET på tisdag (om jag mår bättre sa de) har tokont nu och är så orolig...

• liamae
    Sookie85 skrev 2014-04-04 14:56:36 följande:
    Behöver tips/råd, hade ju ÄP igår och det blev 7 beftuktade ägg. Var öm i magen igår men idag är det värre. Min läkare sa att jag skulle höra av mig imorgon igen om det ej gått över. Hur länge hade ni ont efter? Jag är helt uppsvullen :( Jag har idag börjat äta pravidel, ngn som ätit det? ET på tisdag (om jag mår bättre sa de) har tokont nu och är så orolig...

Jag brukar ha mer ont dagen efter men har aldrig behövt ta värktabletter. För mig sitter smärtan i ganska precis en vecka men minskar dag för dag sen efter dagen efter ÄP. Hoppas att det blir bättre för dig snart!
  • Mandelmumsa

Bell: Ja jag gjorde ett vul i v 6+6 och det fanns hjärtaktivitet men embryot var litet för den tiden, en vecka för litet tydligen. Så jag är orolig för nästa vul på måndag. Det var därför jag fick ett nytt vul.

Svar på tråden Ivf mars 2014