• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • liamae
    santa86 skrev 2014-04-05 18:03:16 följande:
    Hej tjejer.. Hur mår alla ruvare? Själv är jag på RD 15 och de visar fortfarande positivt, har fortfarande bruna flytningar :/ jag har som inte direkt kännt mig nå anurlunda, tycker dock idag att de känns lite i brösten och lite spänningar i tjejmagen.. Vill fortfarande inte känna efter för mycke..

Otäckt ned bruna flytningar. Gör väl inte ruvandet mindre nervöst kan jag tro. Men skönt med plusset! :)

Jag är på RD 7 och känner inte heller så mycket. Ömma bröst mest. Känner av äggstockarna ibland för de är ju så stora o kortare "mensvärk" ibland. Funderar mest på hur jäkla tjock jag är. Magen står ut som en ballong o jag minns inte att den gjorde det riktigt så här mycket förra gången, trots att jag blev överstimulerad då och inte är det riktigt lika mycket den här gången. Någon som känner igen det? Man hoppas ju att det ska vara ett gott tecken...
  • Sookie85

Sorry om jag tjatar men har fortfarande ont efter ÄP i torsdags, ringde jouren till min läkare idag men inget svar :( är uppblåst och magen är öm och stenhård, får som små kramper ibland, rädd att det inte blir ngt ET på tisdag :( tror ni mitt magont är normalt? Vill också börja ruva...

• merjama
    Sookie85 skrev 2014-04-05 19:47:14 följande:
    Sorry om jag tjatar men har fortfarande ont efter ÄP i torsdags, ringde jouren till min läkare idag men inget svar :( är uppblåst och magen är öm och stenhård, får som små kramper ibland, rädd att det inte blir ngt ET på tisdag :( tror ni mitt magont är normalt? Vill också börja ruva...

Ät saltade saker ex saltlakrits 😊,och 2-4l vatten om dagen. Ifall du har en lätt överstimulering så är detta något läkarne Råder en att göra. Min första ivf hade jag symptom likt dina, Var inte överstimulerad men på gränsen. Extra salt+vatten+vila va det jag fick göra. Denna gången blev jag ÖS och blev rekommenderad samma sak. Men om du får problem med att andas,kissar ytterst lite och går upp i vilt för varje dag så åk in . Hoppas du mår bättre 💐💐😘
  • merjama

Måste få svar på en fråga. När man ruvar men springer\joggar till bussen är det OK?. Har nu råkat spring\joggat till bussen ett par ggr,senaste ikväll Och denna gången fick jag en intensiv värk i nedre magen när jag väl hann med. Är det på något sätt farligt????? Dvs kan det lilla joggande till bussen påverka embryot negativt??? Är orolig då jag är i Rd8 😔

• Sookie85

Tack gör svaret merjama, jag var också på gränsen till överstimulerad, kunde du köra ditt ET som planerat eller fick dom liv att frysa och vänta?

Tror inte det ska vara ngn fara med att du jogga till bussen, man ska undvika hård träning som aerobics och långlöpning.

Lycka till imorgon lillatrollet85 :)

• Sarahberg
    lillatrollet85 skrev 2014-04-05 20:36:49 följande:
    Imon har jag Testdag.... e sååå nervös å har lite ångest.. livrädd..

Heja heja! 👍👍👍👍👍
  • Wilmis
    lillatrollet85 skrev 2014-04-05 20:36:49 följande:
    Imon har jag Testdag.... e sååå nervös å har lite ångest.. livrädd..

Håller tummarna så hårt jag kan för plus :)

Merjama: Ska inte vara någon fara att springa/jogga en kortare sträcka.
Svar på tråden Ivf mars 2014