• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • pco

Neej va tråkigt lillatrollet :( .. Gråt ut, o ta sedan nya tag och kon igen :) jag vet att det inte är lätt!

Vill bara säga oxå tjejer att jag skulle ha börjat i fredags men kände mig inte redo så på tisdag kör jag igång med provera o sen sprutorna.. Förresten brukar ni ha orgalutranen i kylen eller ej?
    Känner mig mindre o minde peppad inför Ivf faktiskt o är mer nyfiken o peppad på adoption faktiskt. Känner mig typ snart färdig med detta men har ju två försök kvar som är betalt så det är väl bara o köra. Hur känner ni andra?

• Wilmis

Tråkigt att höra lillatrollet85. Vi tog en paus på ett år efter våra landstingsförsök och det var oerhört skönt efter den mentala urladdning som det faktist är. Nu när vi är igång igen så känns det bra men jag kan verkligen rekommendera en längre paus. Kram

• Sookie85

Hur vet man hur många landstingsförsök man har? Har försökt letat på nätet men hittar inget, bor i Dalarna.

• Bell13
    Sookie85 skrev 2014-04-06 11:22:21 följande:

Hur vet man hur många landstingsförsök man har? Har försökt letat på nätet men hittar inget, bor i Dalarna.

Tror att tre är det vanliga men har hört att i Norrland är det bara ett
  • Anneliiee

En liten fundering kring innohep, någon som vet om det är vanligt att det blir som knölar vid injektionsstället och väldigt ömt? Tar i låret och det gör sjukt ont och det blöder lite efter sticket och idag sippra det ut en liten droppe av vätskan med men det är väl ingen fara?

Svar på tråden Ivf mars 2014