• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • Sookie85

Bell13: okej, vad skönt. Idag mår magen bra så jag ser fram emot morgondagen :) det blev 7 befruktade så om det inte går vägen så har vi några till frysen :)

• Bell13
    Sookie85 skrev 2014-04-07 13:55:38 följande:

Bell13: okej, vad skönt. Idag mår magen bra så jag ser fram emot morgondagen :) det blev 7 befruktade så om det inte går vägen så har vi några till frysen :)

Åh grattis :) hur många kunde de frysa? På mitt senaste försök så blev det fem ägg och två är återförda och ett gick att frysa. Hoppas på att det ska gå vägen nu men OM det inte gör det så har vi en back up
  • Sookie85

Får veta imorgon hur många de kan frysa, de tog ut 11 ägg så det är inte så konstigt att man haft ont... Håller tummarna att det går vägen för dig denna gång Bell13 :)

• Bell13
    Sookie85 skrev 2014-04-07 15:10:48 följande:

Får veta imorgon hur många de kan frysa, de tog ut 11 ägg så det är inte så konstigt att man haft ont... Håller tummarna att det går vägen för dig denna gång Bell13 :)

Har en väldigt positiv känsla och har mått väldigt illa idag samt har yrsel till och från. Drack kaffe imorse som smakade konstigt och jag tyckte det luktade kattkiss om badrumsmattorna vi har inte ens katt :)
  • santa86

Mina bruna flytningar har avtagit och jag har nått min testdag.. Så här ser de ut idag :) strecket har blivit mycke starkare dag för dag.. Så hoppet kanske inte är ute.. Fröet kanske har grot fast ändå :)

• Bell13
    santa86 skrev 2014-04-08 08:08:54 följande:

Mina bruna flytningar har avtagit och jag har nått min testdag.. Så här ser de ut idag :) strecket har blivit mycke starkare dag för dag.. Så hoppet kanske inte är ute.. Fröet kanske har grot fast ändå :) phpAz1oE308773.jpg

De bruna flytningarna måste varit att du skulle haft mens då?

Vill bara säga stort grattis till dig och hoppas att allt ska gå bra.

Jag börjar få mer och mer symptom och jag älskar det :) tar det som ett tecken på att graviditeten fortlöper som den ska
  • Sookie85

Då är man sjukskriven i 3 veckor, blev ingen ET då jag hade för mkt vätska i äggblåsorna, får ta sprutor mot blodpropp i 2 v istället... Allt känns skit, får vänta 1 mens innan vi kör igen :(

• Anneliiee

Sookie85: nej vad tråkigt. :( det blir ju tyvärr värre om man blir gravid och särskilt om man redan har en massa vätska. Kramar om

Svar på tråden Ivf mars 2014