• Fläderpärlan

Ivf mars 2014

Hej! Vi har äntligen fått påbörjat vårt efterlängtade ivf. Vi var på vårt första besök i Falun den 18/2 och fick börja spraya synarela redan samma kväll. Vi kör alltså det långa protokollet! Det känns så himla overkligt, nu är det liksom vår tur?! Vi har beräknat ÄP i slutet av mars i alla fall och nu vore jag jättetacksam och glad om Ferdinand fler ivf:are där ute som vill hänga med på tråden och som är ungefär där vi är i vår ivf-process :) Kan tillägga att det här är vårt förta försök och vi försöker vara positiva och hoppas som bara den, nu fan ska det här gå!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-20 13:07
    * det finns ska det givetvis stå, inte Ferdinand

• Svar på tråden Ivf mars 2014
  • liamae

Idag kom mensen. Är så jävla ledsen. Det här är så himla tungt. :(

• Anneliiee

Liamae: nej men fy vad tråkigt.. :( ledsen för er skull.. Skickar dig en stor kram.

• Bell13
    liamae skrev 2014-04-11 14:32:08 följande:

Idag kom mensen. Är så jävla ledsen. Det här är så himla tungt. :(

Beklagar verkligen. Vet hur det känns.
  • liamae

Går inte riktigt att fatta att det här är andra gången vi misslyckas. Förstår inte hur jag ska orka igen o igen o igen.

• Bell13
    liamae skrev 2014-04-11 16:48:59 följande:

Går inte riktigt att fatta att det här är andra gången vi misslyckas. Förstår inte hur jag ska orka igen o igen o igen.

Jag har gjort tre ivf och det första blev negativt på stickan det ville inte fästa. Jag kommer ihåg att jag anklagade mig själv, det var mitt fel att det inte blev nåt.

Läkaren sa att det är inte ditt fel eller nåt med ditt leverne, alla ägg är inte programmerade att bli barn och det här var ett sådant ägg.

Andra försöket resulterade i graviditet men slutade i ett ma som började blöda på natten mot juldagen alltså på julafton vad fan är oddsen tänkte jag då. Även den här gången var det mitt fel enligt mig. Jag drack en lättöl under ruvarperioden och det var ju därför det blev kromosomfel.

Nu är jag gravid igen och jag har mycket symptom så jag tror det blir ett barn. De två misslyckade var bara stopp på vägen jag var tvungen att gå igenom dem för att det här i magen skulle komma.

Försök hitta styrka när du sörjt klart, du kommer tycka att det är värt det. Det är jag övertygad om.
  • lillatrollet85

Vet precis hur du känner... vi måste nu fundera på hur vi ska gå vidare och vilken privat klinik vi ska vända oss till.. men just nu känner jag bara tomhet å är orkeslös.. kommer de nånsin ens å funka?! Ska man våga igen.. det tar så jävla styggt på både kropp å knopp..

Massa Styrke kramar
  • merjama

Liame och lillatrollet85; fick också minus idag och är faktiskt helt krossad,trodde inte det skulle ta på mig så hårt. Får påbörja FET under maj eller juni. Det är mitt andra misslyckade ICSI

• pco

Neej ursch limalie jag vet hur det är :/ ta dig tid att vara ledsen för att sen orka kämpa vidare.massa kramar

• merjama

Förstår dig, denna fredag är jag med krossad o sänkt. Har gråtit hela dagen och även gubben min är deppig.
  • santa86

Den här fredagen var inte min heller.. :( idag blöder jag på bra, och mensvärk till dess like har jag också.. Så jag ger upp idag och accepterar att de här slutade i mf den här gången också :( hur ska man kunna ta sig upp igen..

Svar på tråden Ivf mars 2014