• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Nightrose: tack för dina lugnande ord! Det ger mig lite hopp tillbaka. :) skönt att höra från någon som varit med om liknande och som det gått bra för! Kommer du ihåg hur dina tester var i början? Starka? Svaga? Grattis till den lilla i magen! Inte många veckor kvar för dig nu. :)

• attlangta01
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 06:53:45 följande:

Gjorde ett test i morse som visade jättesvagt positivt. Just nu är jag inte speciellt hoppfull ändå eftersom jag små blöder och testet är så svagt. Vågar helt enkelt inte hoppas. :(

Hej Tjockisbullen.

Småblödningar vid ett strarkt plus hade varit ok. Men då du har fått ett svagt plus förstår jag att du har svårt för att vara hoppfull.

Men jag håller alla tummarna för att det är ngt litet som växer där inne.

Kram på dig!
  • EnBoll

Tjockisbullen2012, hoppas hoppas ändå!:)

Nu är det 37 timmar efter ovitrellen, har haft känningar i vänster sida från och till några timmar. Antar att det är nån aktivitet där inne. Om jag har ägglossning nu på morgon,kan det ta sig om vi har sex ikväll då? Hade även igårkväll.

• snorklan
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 06:53:45 följande:

Gjorde ett test i morse som visade jättesvagt positivt. Just nu är jag inte speciellt hoppfull ändå eftersom jag små blöder och testet är så svagt. Vågar helt enkelt inte hoppas. :(

Ladda upp bild!!!! Hoppas!!
  • snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-12 11:38:51 följande:

Tjockisbullen2012, hoppas hoppas ändå!:)

Nu är det 37 timmar efter ovitrellen, har haft känningar i vänster sida från och till några timmar. Antar att det är nån aktivitet där inne. Om jag har ägglossning nu på morgon,kan det ta sig om vi har sex ikväll då? Hade även igårkväll.

Det är ju bäst att ha spermierna "på plats" när ägget släpper. Vi har fått rek med sex samma dag samt dagen efter Ovitrelle. Så kör på!

Ang ägglossning så får man det om man har ett ägg att ägglossa! Jag hade en gång en follikel som vi var tveksam till den var så stor så misstänker att den ev var en cysta. Den gången blev det ingen ägglossning.

För att vara säker på om man haft ÄL eller ej så brukar man ta blodprov för att mäta progesteron ca 1v efter Ovitrellesprutan.

Själv ska jag ta min ovitrelle imorgon. 
  • Nightrose
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-09-12 10:26:26 följande:

Nightrose: tack för dina lugnande ord! Det ger mig lite hopp tillbaka. :) skönt att höra från någon som varit med om liknande och som det gått bra för! Kommer du ihåg hur dina tester var i början? Starka? Svaga? Grattis till den lilla i magen! Inte många veckor kvar för dig nu. :)

Jag hade rätt svaga i början. Blev nog starka ngr dagar efter bim. Sen testade jag inte mer iom blödningarna då det kan visa sig pos test flera v. Efter...världens längsta väntan till första vul. Men klart underbart att se hjärtat som tivkar på när man väl är där!

*styrkekram* hoppas allt går prima för dig! Och tack!! :)
  • melissa8601

Vad tror vi om ett jätte svagt (kanske spök) streck 11 dagar efter ägglossningssprutan? (Äl+9) Fastnar inte på kort så tror att det är rester från sprutan eller spök. Har ni erfarenheter?
    Fass säger ju att sprutan kan visa falskt negativt upp till 10 dagar...

• JenMark

Hej på er...

var på VUL och det visade sig att jag hade minst 5st större äggblåsor på gång - så måste avbryta IGEN..... . Nästa omgång kör vi på samma dos hela vägenSuck. Jag blir så matt och trött av detta :( Känner att jag orkar bara med en omgång till sen ger jag upp. :( Blä.
    Jag skulle troligtvis få äl nu i dagarna så blev ombedd att skydda oss.
    Så hoppas på bättre lycka nästa månad då... Igen.

Hoppas det går bättre för er andra!

• Tjockisbullen2012

Här är två tester från idag, som sagt väldigt svaga och kanske svåra att se via datorn/mobilen men i verkligheten är det ett självklart streck dock väldigt svagt för att vara efter bim. =/

• melissa8601

Tjockisbullen; Kom strecket innan 5-15 min? Hur går det med blödningarna?
    Typ så ser mitt svaga streck ut idag, tror det är ägglossningssprutan om jag ska vara ärlig.

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?