• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • bubblan79
    Maryswe skrev 2014-02-25 20:31:52 följande:
    Vilken rolig idé! Du måste berätta hur hon reagerade :)
    absolut!!! jag vet att hon kommer skrika hoppa grina och vara alldeles ifrån sig..
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • KKC
    bubblan79 skrev 2014-02-25 20:10:27 följande:
    tjejer!!!!
    jag och sambon har smygit hem till mamma som jobbar kväll och börjat rigga upp för att berätta att hon ska bli mormor om allt går som vi hoppas.. hon har ju väntat på denna dagen i 10 år så ville göra det lite speciellt.
    jag spricker snart av pirr!!

vi tog med min gamla barnmatstol från 79. den har vandrat runt i släkten  men jag var den första som hade den. när jag började mina barnplaner 2005 så fick jag tillbaka den så den har varit hos mig sedan dess.. tänkte att det kunde vara kul om hon fick ha den här hos henne. i den har vi lagt mormorsbok - till mitt barnbarn - en bok som mormor ska skriva om allt och inget till sitt barnbarn och sen en dag ge till denna. vi har ställt allt detta i hallen så när hon kommer hem och tänder lampan kommer hon se barnstolen med mormorsboken i.. får se hur snabbt hon svimmar!!!
    Vad kul att ni gör något extra speciellt av att berätta! Vill också höra reaktionen Glad
    Min mamma har en varsin bok till våra tjejer som hon skriver i varje gång de varit där, kommer bli så kul för dem att läsa när de blir större. Eller ja redan nu med, de vill hela tiden att jag ska berätta om när de var små Skrattande
  • savannasmamma

Skriver med in mig här!! Har e dotter på 5år och försökt få syskon i 4 år.. Nu på vårt första ivf försök verkar det som jag blivit gravid:))) tog ett clearblue digital igår och det visade gravid. Har testade på fredag enligt min klinik.. Stort grattis till er alla'

• Limath

Bubblan79, vilket roligt sätt att berätta på! Glad 

Vi känner oss inte redo att berätta för nära och kära riktigt än (även om jag nog vill berätta tidigare denna gången. Väntade till efter KUB sist). Men jag avslöjade för mannen på ett roligt sätt! Han fick en länk till youtube med ett filmklipp på vår son, och i slutet sänkte jag ner kameran så att man såg grav.testet.  Skrattande

• Maryswe
    savannasmamma skrev 2014-02-25 21:40:37 följande:

Skriver med in mig här!! Har e dotter på 5år och försökt få syskon i 4 år.. Nu på vårt första ivf försök verkar det som jag blivit gravid:))) tog ett clearblue digital igår och det visade gravid. Har testade på fredag enligt min klinik.. Stort grattis till er alla'

Grattis till plusset! Jobbigt med den långa väntan men härligt när det äntligen tar sig :)
  • bubblan79

usch va trött jag är idag! var inte hemma förrän vid 24 igår.

blivande mormorn blev överlycklig. mycket tårar och prat om gamla minnen från när hon väntade mig blev det. det var väldigt uppskattat och hon blev alldeles lyrisk över boken. hon har ju väntat i nästan 10 år på att bli mormor så hon blev helt utom sig av lycka.

anledning att jag berättar så tidigt för henne är ju att jag har många års erfarenhet av barnlöshet och diverse olika behandlingar som ivf mm. detta är en efterlängtad tid och jag njuter varje minut jag faktiskt får vara gravid. det går inte att tänka att saker ska skita sig nu när man äntligen fått ett litet pyre i magen

(¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • nyitråden
    bubblan79 skrev 2014-02-26 09:16:52 följande:
    usch va trött jag är idag! var inte hemma förrän vid 24 igår.
    blivande mormorn blev överlycklig. mycket tårar och prat om gamla minnen från när hon väntade mig blev det. det var väldigt uppskattat och hon blev alldeles lyrisk över boken. hon har ju väntat i nästan 10 år på att bli mormor så hon blev helt utom sig av lycka.

anledning att jag berättar så tidigt för henne är ju att jag har många års erfarenhet av barnlöshet och diverse olika behandlingar som ivf mm. detta är en efterlängtad tid och jag njuter varje minut jag faktiskt får vara gravid. det går inte att tänka att saker ska skita sig nu när man äntligen fått ett litet pyre i magen

Låter underbart!

STOR grattis till er alla som är nya i tråden. 

Det måste vara väldigt skönt att äntligen få andas ut och njuta efter många års försök. 

Jag är också jättetrött idag. Känns som jag kunnat sova hur länge som helst imorse...
    Mår ni andra illa?

• Maryswe

Jag mår illa om jag står upp för länge. Sen har jag märkt att jag blir yr när jag reser på mig för snabbt :p

• nyitråden
    Maryswe skrev 2014-02-26 09:38:33 följande:
    Jag mår illa om jag står upp för länge. Sen har jag märkt att jag blir yr när jag reser på mig för snabbt :p
    ja och jag blir redan väldigt varm känner jag. Mår mest illa om jag är hungrig :)
Svar på tråden Bebis november 2014