bubblan79 skrev 2014-02-25 20:10:27 följande:
tjejer!!!!
jag och sambon har smygit hem till mamma som jobbar kväll och börjat rigga upp för att berätta att hon ska bli mormor om allt går som vi hoppas.. hon har ju väntat på denna dagen i 10 år så ville göra det lite speciellt.
jag spricker snart av pirr!!
vi tog med min gamla barnmatstol från 79. den har vandrat runt i släkten men jag var den första som hade den. när jag började mina barnplaner 2005 så fick jag tillbaka den så den har varit hos mig sedan dess.. tänkte att det kunde vara kul om hon fick ha den här hos henne. i den har vi lagt mormorsbok - till mitt barnbarn - en bok som mormor ska skriva om allt och inget till sitt barnbarn och sen en dag ge till denna. vi har ställt allt detta i hallen så när hon kommer hem och tänder lampan kommer hon se barnstolen med mormorsboken i.. får se hur snabbt hon svimmar!!!
Vad kul att ni gör något extra speciellt av att berätta! Vill också höra reaktionen
Min mamma har en varsin bok till våra tjejer som hon skriver i varje gång de varit där, kommer bli så kul för dem att läsa när de blir större. Eller ja redan nu med, de vill hela tiden att jag ska berätta om när de var små