• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • nyitråden
    Maryswe skrev 2014-02-26 09:54:30 följande:
    Själv fryser jag hela tiden, fast ibland blir jag jättevarmt istället :p
    när jag tänker efter så går det från frysa till svettas här också haha. Min mage är redan svullen... 
  • Limath

Jag fryser också hela tiden! Tänkte inte på att det kunde vara ett symptom :P

Är snurrig som bara den (både yrselmässigt och tankemässigt men det senare kan bero på sömnbrist) och mår lite småilla för det mesta ;)

Nyitråden: min förra grav. mådde jag också illa när jag var hungrig och min bm tipsade om att alltid ha med sig KEXCHOKLAD(!) Hon tyckte att jag kunde passa på, liksom. Men sen när jag hade gått upp över 30 kg var det inte lika roligt... Jag tipsar om morötter istället! Glad

• Limath

Bubblan79: Då förstår jag att du vill dela det med henne direkt! Vad härligt att ni äntligen lyckats Glad

• nyitråden
    Limath skrev 2014-02-26 12:16:49 följande:

Jag fryser också hela tiden! Tänkte inte på att det kunde vara ett symptom :P

Är snurrig som bara den (både yrselmässigt och tankemässigt men det senare kan bero på sömnbrist) och mår lite småilla för det mesta ;)

Nyitråden: min förra grav. mådde jag också illa när jag var hungrig och min bm tipsade om att alltid ha med sig KEXCHOKLAD(!) Hon tyckte att jag kunde passa på, liksom. Men sen när jag hade gått upp över 30 kg var det inte lika roligt... Jag tipsar om morötter istället! Glad

hahaha underbart. känner hur det vattnas i munnen... MMM morötter i väskan, bra tips. :)
  • Maryswe
    nyitråden skrev 2014-02-26 11:55:50 följande:
    när jag tänker efter så går det från frysa till svettas här också haha. Min mage är redan svullen... 
    Haha visst är det jobbigt!

Jag åt morötter idag men började må illa av det haha.

Är också svullen om magen, speciellt kvällstid. Får inte på mig favvojeansen längre :p
  • Ljusgläntan
    Limath skrev 2014-02-25 15:19:52 följande:

Hej! Tänkte hoppa in här i Novembertråden! BF 30 Oktober men sonen kom senare än han skulle så jag gissar att det blir så även denna gång. :) Jag är 26 år, bor i Skåne ute på landet och har en son på 8 mån, så det här blir andra barnet! 

Vi har också ett litet barn nu så det blir tätt mellan dom ;)
  • you had me at hello

Jag får nog också hoppa in i den här tråden Glad
    Testade förra torsdagen som visade positivt. Trodde först att det var ett skämt då jag inte känner mig gravid över huvud taget men testet i förrgår visade också positivt så jag börjar vänja mig vid tanken...

Just nu är jag mest inne i ett stort virrvarr av tankar… När ska man berätta för föräldrarna? När berättar man på jobbet? När kommer det börja synas? När kommer någon fatta? När kommer jag börja må dåligt? Hur jag JAG kunna bli mamma????
    En hel drös av blandade känslor kort och gott Drömmer

Jag ringde mb idag och frågade när jag skulle skriva in mig. De hittade min journal sedan jag hade en blodpropp 2005 och skickade remiss direkt till sjukhuset så jag kunde åka och ta prover för att sedan börja med blodförtunnande sprutor eftersom risken för ny blodpropp nu har ökat…. Hur ska man nu kunna dölja det på jobbet när man ska iväg på kontroller?? Obestämd

Jag har fortfarande svårt att tro att det här verkligen händer på riktigt, någon annan som reagerade på samma sätt?

• bubblan79
    nyitråden skrev 2014-02-26 09:30:44 följande:
    Låter underbart!STOR grattis till er alla som är nya i tråden. 

Det måste vara väldigt skönt att äntligen få andas ut och njuta efter många års försök. 

Jag är också jättetrött idag. Känns som jag kunnat sova hur länge som helst imorse...

Mår ni andra illa?

jag mår mest illa om jag är hunhrig och sen äter lite för mycket men annars inget.
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • bubblan79

jag var å bunkrade upp så att jag alltid ska ha nåt att tugga på då jag typ blir hungrig hela tiden. massa frukter. gurkor och cocktailtomater i paket. behöver ha nåt hållbart i bilen när jag är ute och åker.

(¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bebis november 2014