• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • MmeB

Idag har jag pratat med barnmorskan och bokat in tid för ett första besök. Det blir på torsdag nästa vecka. Känns spännande!

Just nu är jag i vecka 5 (4+5).

Hur går det för er? Någon mer som ska träffa barnmorskan snart?

• missjollan
    MmeB skrev 2014-02-27 18:00:03 följande:
    Idag har jag pratat med barnmorskan och bokat in tid för ett första besök. Det blir på torsdag nästa vecka. Känns spännande! Just nu är jag i vecka 5 (4+5). Hur går det för er? Någon mer som ska träffa barnmorskan snart?

Jag ska på hälsosamtal på mvc nästa vecka. Sen har jag inskrivning i början av april. Är i v4+5 också enligt min app :)
  • Maryswe
    Limath skrev 2014-02-27 16:34:59 följande:
    Det gör du garanterat! Usch och fy för illamående, värsta symptomet någonsin :P
    Förra gången i vecka 8 sa jag att jag aaaldrig mer skulle bli gravid Skrattande
    Haha ja i tidigare graviditeter var jag såå trött på illamåendet. Trots att jag kom lindrigt undan. Spydde aldrig men kände mig konstant bakis, från morgon till kväll. Hade ingen bra period utan kände mig bakis i tre veckor. Tre veckor är lång tid att må dåligt på men när det var över tyckte jag inte att det hade varit så farligt haha :)
  • bubblan79
    Maryswe skrev 2014-02-27 14:17:16 följande:
    Hon plussade ju efter bim och då har man ju redan passerat två veckor sedan ägglossningen :)
    jag fick 1-2 på bim+3
    (¯`°?.¸ ღ BF 30 Oktober ღ¸.?°´¯)
  • bubblan79

wohoo imorrn går jag in i v 6

idag kände jag mig jättesnurrig när jag satt å körde bil, lite läskigt var det och jag fick lite panikkänslor... var änna beredd på att tvärnita när som helst

• bubblan79

Limath jag har lagt till dig i gruppen nu

• nyitråden
    bubblan79 skrev 2014-02-27 19:15:07 följande:

wohoo imorrn går jag in i v 6

idag kände jag mig jättesnurrig när jag satt å körde bil, lite läskigt var det och jag fick lite panikkänslor... var änna beredd på att tvärnita när som helst

(¯`°?.¸ ? BF 30 Oktober ?¸.?°´¯)
    Va mysigt! En dag före mig :)

Då börjar hjärtat snart att slå om det inte redan är igång. Jag fick vittna min dotters hjärta börja slå på vaginalt ul, cool känsla! När vi kom slog det inte men plötsligt sa gynekologen att nu börjar det slå, titta!

Längtar tills man är över vecka 12 och alla vet. vill så gärna berätta för vänner men min man vill vänta litt så allt går bra. Men går det inte bra kommer jag ju berätta för alla vänner ändå... Jaja. Respekterar såklart min man.

Tur jag har er :)
  • bubblan79
    nyitråden skrev 2014-02-27 19:17:49 följande:
    Va mysigt! En dag före mig :)

Då börjar hjärtat snart att slå om det inte redan är igång. Jag fick vittna min dotters hjärta börja slå på vaginalt ul, cool känsla! När vi kom slog det inte men plötsligt sa gynekologen att nu börjar det slå, titta!

Längtar tills man är över vecka 12 och alla vet. vill så gärna berätta för vänner men min man vill vänta litt så allt går bra. Men går det inte bra kommer jag ju berätta för alla vänner ändå... Jaja. Respekterar såklart min man.

Tur jag har er :)
    oj va häftigt!
    jag har ju lång historia av barnlöshet med min fd man så jag håller mig inte en dag från att berätta för släkten. skiter det sig så skiter det sig ändå. kan lika gärna hända n¨t vid förlossningen. jag har väntat på denna dag allt för länge för att inte njuta fullt ut.. jag annonserar givetvis inte ut det till facebook än haha men föräldrar, syskon, kusin och moster plus 2 vänner har jag hunnit med på en vecka nu haha ska ringa till far imorrn tänkte jag.
  • Maryswe
    bubblan79 skrev 2014-02-27 19:13:19 följande:
    jag fick 1-2 på bim+3
    (¯`°?.¸ ? BF 30 Oktober ?¸.?°´¯)
    Räknar du från senaste mensen då? För då låter det som att din ägglossning var lite sen eller att clear blue testet visade fel :)
  • Sweeetie

Halloooj! Jag kan hoppa in här :) Slutade med cerazette i början av jan, blödde en vecka, uppehåll en  vecka och  blödde sen igen. Tänkte nu är min kropp helt cp haha, men i lördags fick jag svagt plus och i söndags stod de gravid 1-2 på clearblue. Helt sjukt, första ägglossningen. Jag är i chock och det känns ju helt overkligt! Vi har en dotter på 1,5 år så detta blir andra barnet. Jag vet inte när min mens var beräknad så har inte en aning om vilken vecka jag är i, men 5-6 skulle jag tippa på. Jag ska iaf på hälsosamtal imorgon, bokat vul i mars och i april blir det inskrivning. Är såååå orolig, var likadan med dottern..  :( 

Hur mår ni då? :)

Svar på tråden Bebis november 2014