• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Ljusgläntan
    Limath skrev 2014-02-26 18:47:20 följande:
    Vad spännande! Hur gammal är ditt barn nu?

Om man mår illa av morötter har jag ett annat tips som mättar bra ;)
    Brukar göra hemmagjorda bars genom att hacka olika sorters nötter och blanda med riven mörk choklad, lite havregryn, honung och ett ägg och bre ut på en folietäckt form som jag har i ugnen i 20 min. 
    Finns säkert en massa recept på nätet men jag brukar höfta lite och det har aldrig misslyckats :) 

Jag är också svullen! Kan erkänna att bland det första jag gjorde efter plusset var att beställa hem en massa mammakläder från Asos ;)
    Det kommer skilja ett år mellan barnen bara ;)

Jag funderar också på att beställa mammakläder också för magen är så uppblåst!
  • religionmakesconflict
    96hn skrev 2014-02-27 13:46:22 följande:
    Hej allihop! Nu kan jag äntligen hoppa in i en gravidgrupp! Jag plussade igår på BIM + 1 Testade med digitalt imorse också och fick gravid 2-3 veckor! Kan inte riktigt fatta det, är superduperglad :) det är mitt första barn och BF (enligt min egen beräkning) är 4/11.

Grattis!! En dag före mig :) Fick du redan 2-3?
  • Maryswe
    religionmakesconflict skrev 2014-02-27 14:11:28 följande:

Hon plussade ju efter bim och då har man ju redan passerat två veckor sedan ägglossningen :)
  • religionmakesconflict
    Maryswe skrev 2014-02-27 14:17:16 följande:
    Hon plussade ju efter bim och då har man ju redan passerat två veckor sedan ägglossningen :)

Hm...på bim -2 stod det 1 -2 veckor...idag bim +2 ska hem o testa idag o kolla
  • Maryswe
    religionmakesconflict skrev 2014-02-27 14:26:39 följande:

Hm...på bim -2 stod det 1 -2 veckor...idag bim +2 ska hem o testa idag o kolla
    Ja då var det ju fortfarande mindre än två veckor sedan ägglossningen :) sen kan jag tänka mig att clear blue kan ta fel med någon dag Veckoindikationen är ju inte 100 % :)

Jag reste mig snabbt precis och det högg till i livmodern. Visst är det vanligt och inget att oroa sig över?
  • Limath
    Maryswe skrev 2014-02-27 15:22:18 följande:
    Jag reste mig snabbt precis och det högg till i livmodern. Visst är det vanligt och inget att oroa sig över?
    Så gör det på mig hela tiden! Ingen fara :)
  • 96hn
    religionmakesconflict skrev 2014-02-27 14:11:28 följande:

Tack! Jo, jag hade ÄL den 11 feb, vilket var en tisdag för två veckor sedan. Är i vecka 5 (4+2) :) Grattis till dig också :)
  • Maryswe
    Limath skrev 2014-02-27 16:01:59 följande:
    Så gör det på mig hela tiden! Ingen fara :)
    Det var det jag tänkte :) man blir ju glad över alla graviditetssymptom även om de är lite smärtsamma :)

Längtar till illamåendet nu som brukar komma i vecka 6 för mig. Kommer säkert ångra mig när den väl kommer haha
  • Limath
    Maryswe skrev 2014-02-27 16:28:15 följande:
    Det var det jag tänkte :) man blir ju glad över alla graviditetssymptom även om de är lite smärtsamma :)

Längtar till illamåendet nu som brukar komma i vecka 6 för mig. Kommer säkert ångra mig när den väl kommer haha
    Det gör du garanterat! Usch och fy för illamående, värsta symptomet någonsin :P
    Förra gången i vecka 8 sa jag att jag aaaldrig mer skulle bli gravid Skrattande
  • nyitråden
    Limath skrev 2014-02-27 16:34:59 följande:
    Det gör du garanterat! Usch och fy för illamående, värsta symptomet någonsin :P
    Förra gången i vecka 8 sa jag att jag aaaldrig mer skulle bli gravid Skrattande
    Ja det är inte kul.. Jag hoppas man slipper denna gången men att allt är bra med bebisen ändå :)
Svar på tråden Bebis november 2014