• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • TessanP

Åh vad skönt att höra att det är fler som har molande värk om dagarna, inte för att det är kul men för att det stillade min oro en aning. Får säga Grattis till er alla som ska få bebis

• S0ckert0ppen

Jag vill göra kub test å jag har hört att man inte kan göra det efter v 12 (rätta mig om jag har fel) å eftersom jag fick inskrivnings tid i v 11 kanske det blir tajt med tid att boka.. Ska jag ringa tillbaka till bm eller va tror ni??

• Elmiina

Vi gjorde kub med dottern. Bm bokade en tid åt oss på inskrivningen i v.10 och i v.12 gjorde vi testet. Blir samma visa denna gång :)

• MagicQueen
    S0ckert0ppen skrev 2014-03-05 18:43:24 följande:
    Jag vill göra kub test å jag har hört att man inte kan göra det efter v 12 (rätta mig om jag har fel) å eftersom jag fick inskrivnings tid i v 11 kanske det blir tajt med tid att boka.. Ska jag ringa tillbaka till bm eller va tror ni??

Sökte på det på nätet nu och blodprovet kan man ta from v 9 och sen ultraljudet innan v 14 som jag fattade det. Man ska ta blodprovet ca 1 vecka innan så det är klart till ultraljudet.
  • Maryswe
    nyitråden skrev 2014-03-05 18:15:25 följande:
    Här kommer illamåendet och går. Måste äta ofta. Hoppas få må bra denna graviditet har mått illa med de andra två den 12 första veckorna men knappt kräkts,"bara" känt mig konstant bakis.
    Jag har också bara känt mig bakis tidigare graviditeter! Väldigt bakis men inte spytt.

Från vecka 6 - 9 ungefär så går och väntar på det nu då jag gick in i vecka 6 igår :p

Hittills är mina symptom trötthet, hunger och molvärk
  • Maryswe
    MagicQueen skrev 2014-03-05 18:49:43 följande:

Sökte på det på nätet nu och blodprovet kan man ta from v 9 och sen ultraljudet innan v 14 som jag fattade det. Man ska ta blodprovet ca 1 vecka innan så det är klart till ultraljudet.
    Vad jag har hört kan man göra blodprovet på plats också men då kommer man inte få svar samma dag
  • nyitråden
    Maryswe skrev 2014-03-05 19:07:21 följande:
    Jag har också bara känt mig bakis tidigare graviditeter! Väldigt bakis men inte spytt.

Från vecka 6 - 9 ungefär så går och väntar på det nu då jag gick in i vecka 6 igår :p

Hittills är mina symptom trötthet, hunger och molvärk
    Snart slår det väl till :)

Molvärk har jag med men inte så stark? Kanske beror på att jag burit två barn innan? Det stramar mer och drar och jag måste kissa OFTA!
  • nyitråden
    minolia skrev 2014-03-05 18:22:53 följande:

Ja här har oxå illamåendet dykt upp idag. Fattar inte hur jag ska kunna hålla masken på jobbet. I mina tidigare graviditeter har jag varit illamående under semestern så då har det inte varit ett bekymmer. Jag ska göra kub, men det är med blandade känslor jag gör det. Sist fick vi ju veta att barnet var svårt sjukt. Kommer vara skitskraj och vet inte om jag kommer känna mig lugn utan att ta fostervattenprov. Jag får ta det som det kommer helt enkelt.

Om det blir för illa, prata med din chef. Det är så skönt att få förståelse. Sänder god energi till dig!

Kub kanske hellre lugnar denna gången? Håller tummarna stenhårt för dig.
  • Turnip

Hej, plussade igår för första gången. Vi har försökt i sex år utan resultat och trodde nog att det aldrig skulle bli nått! Känner absolut ingenting, allt är som vanligt så är lite nervös. Men har tagit fyra test, alla positiva; gravid 2-3 veckor.

• Sweeetie
    Turnip skrev 2014-03-05 19:44:27 följande:
    Hej, plussade igår för första gången. Vi har försökt i sex år utan resultat och trodde nog att det aldrig skulle bli nått! Känner absolut ingenting, allt är som vanligt så är lite nervös. Men har tagit fyra test, alla positiva; gravid 2-3 veckor.
    Hej!! Grattis!! Glad Man behöver inte känna nåt alls! det där är så olika :)
Svar på tråden Bebis november 2014