• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Jordgubb

Vi ska på ett första besök hos barnmorska för ett inskrivningssamtal 24/3 och sen har vi bokat ett privat Vul 8/4. Spännande!!! Är sååå himla glada! 

• Ljusgläntan

Idag har illamåendet börjat komma, det är svagt molande så hoppas det inte blir kraftigare.

Jag har tänkt ringa mvc i vecka 9-10 men man gör ju det när man vill och känner.

• MagicQueen

Är det nån som ska göra KUB test? Jag gjorde ej det mina tidigare graviditeter, men iom att jag är 38 år nu så vill jag göra det. Antar att man pratar med BM om det när man ringer. För mig att man gör testet runt v 10? Tog fö ut spiralen i mitten på jan o jag sa då att det dröjjer nog inte länge innan jag är där igen. Frögurka som jag är, å så rätt jag hade bara hoppas allt går vägen.

• MagicQueen
    Jordgubb skrev 2014-03-05 17:57:56 följande:
    Vi ska på ett första besök hos barnmorska för ett inskrivningssamtal 24/3 och sen har vi bokat ett privat Vul 8/4. Spännande!!! Är sååå himla glada! 

Va spännande här uppe i norr där jag bor finns det inga som gör privata vul el ul men jag antar att vi kommer få se den lill* iom KUB testet om vi ska göra det.
  • nyitråden
    Ljusgläntan skrev 2014-03-05 18:04:08 följande:

Idag har illamåendet börjat komma, det är svagt molande så hoppas det inte blir kraftigare.

Jag har tänkt ringa mvc i vecka 9-10 men man gör ju det när man vill och känner.

Här kommer illamåendet och går. Måste äta ofta. Hoppas få må bra denna graviditet har mått illa med de andra två den 12 första veckorna men knappt kräkts,"bara" känt mig konstant bakis.
  • MagicQueen
    Ljusgläntan skrev 2014-03-05 18:04:08 följande:
    Idag har illamåendet börjat komma, det är svagt molande så hoppas det inte blir kraftigare. Jag har tänkt ringa mvc i vecka 9-10 men man gör ju det när man vill och känner.

Usch, jag har osså mått illa idag. Bara fått i mig nyponsoppa och skorpor på hela dagen och kunde knappt laga mat till familjen. Inte kul...
  • minolia

Ja här har oxå illamåendet dykt upp idag. Fattar inte hur jag ska kunna hålla masken på jobbet. I mina tidigare graviditeter har jag varit illamående under semestern så då har det inte varit ett bekymmer. Jag ska göra kub, men det är med blandade känslor jag gör det. Sist fick vi ju veta att barnet var svårt sjukt. Kommer vara skitskraj och vet inte om jag kommer känna mig lugn utan att ta fostervattenprov. Jag får ta det som det kommer helt enkelt.

• nyitråden
    MagicQueen skrev 2014-03-05 18:15:52 följande:

Usch, jag har osså mått illa idag. Bara fått i mig nyponsoppa och skorpor på hela dagen och kunde knappt laga mat till familjen. Inte kul...
    Så illa har jag det inte än... Men igår dunkande huvudvärk + illamående... Jag får för mig att minst möjlig stress, nog sömn och mycket vätska hjälper lite. Men det är ju konstaterat att vissa blir sämre än andra. Vi får peppa varandra!

Så spännande att hjärtslagen ska börja slå i dessa dagar för oss som har bf i tidig november.
  • nyitråden

Förresten GRATTISKRAMAR och välkomna till ALLA nya i tråden!

Alla är lika välkomna och vi hejar på allas bebisar. Så sorgligt att läsa att vissa av er fått missfall tidigare, jag beklagar verkligen.  Vi tror på era små liv <3

Svar på tråden Bebis november 2014