• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

Chaia
    Det blir förresten fint om man till glassen gör en hallonspegel eller liknande till.

new york brud
    Vad roligt, grattis!! Har ni bestämt er om möblerna?

KidA
    Äsch, då har jag inga bra råd att ge dig! Men vill du så kan du!

• Chaia

kidA: Klart att du klarar kursen om du bara får hjälp! Sedan tycker jag faktiskt att universitetet är lättare än gymnasiet. Lägre tempo på något sätt. (Eller så är man bara lite mognare )

nyb: Grattis! Vad skönt det måste kännas!

elims: Jag har björnbär i frysen. Kanske får bli en björbärsspegel.

Monsa: Jag har gjort sorbet förut ( i glssmaskin), men nu blir det helt enkelt köpesorbet (hallon och mango från Sia). Ibland måste man vara lite bekväm av sig

• Hattifnatt

Monsa - jag är verkligen full av beundran! Du har ju gjort precis som man skall göra ( men inte riktigt gör ändå... ) och det är ju uppenbart att det fungerat väl !
    Hur mycket har du tänkt gå ner, är du framme vid din målvikt nu?

• En helt vanlig mamma

KidA, om du vill bli ssk, kom igen satsa!! Matte B klarar du om du ger dig faaan pa det, sedan gar nog hela utb. pa samma rals ska du se.

Tack for gratulationerna om jobben, kanns sa skont. Jag har oroat mig til Kina och tillbaka hur vi ska klara ekonomin om ingen av oss far jobb m.m. da ingen var berattigad till A kassa.

Elims, vi koper nog de koksmoblerna jag visade, jag tror det blir bra...

• Monsa

Grattis NY! Så himla kul för er!

KidA, du kan visst fixa det, ta en distanskurs nu när du är mammaledig när du känner att det flyter på bra! Du kan ju lägga ut den över jättelång tid så den inte blir så jobbig Klart du fixar det tjejen!

Hattifnatt, tack så mycket jag borde egentligen gå ner 17 kg till eller nåt, då kommer jag ändå väga "för mycket" för min längd eller så men jag måste ju tänka på hur jag vill vara och sen så är min kropp inte likadan som innan heller ju efter två barn. Jag komemr satsa på minst 10 kg till men det får ta tid, hellre det så att det håller, detta är min nya livsstil som ska hålla hela livet och då är det bara så! Man får framförallt bättre hursom nu, inte bara att man går ner utan kroppen mår bra av bättre och lättare mat

• elims

Jag måste verkligen gå och träna idag, har lovat mig själv att gå till gymet iallafall en gång i veckan. Nu har jag gått och skjutit på det fram till idag, så jag måste verkligen ta mig härifrån nu.

Säg till mig på skarpen att ge mig iväg!!

• Chaia

elims: Gå raka vägen till gymmet nu!! Sedan kan du sjunka ner i soffan och unna dig något smaskigt när du kommer hem.

• Monsa

Iväg till gymmet nu, du kommer känna att det är kul sen när du kommit iväg.

• Chaia

He he.. Nu har jag provsmakat en av chokladtryfflarna, de var riktigt goda. Får passa mig så att jag inte äter upp alla ikväll