• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

KidA
    Visste inte att man kunde vara allergisk mot kakao - är det för att det är en böna oxå uprspungligen?

• elims

Chaia

Vet att det finns en tradition att smaka en del av shabbesmaten på fredag eftermiddag innan shabbes, för att få en försmak av den speciella "shabbatkänslan"... Jag kan komma och hjälpa dig med det om det behövs!

Det var jätteskönt att träna och få rensa huvudet lite. Känner mig sååå duktig!

• hot fuss

fajga

jag vet inte.. eller så ljuger han om det.. kan ju vara att han förknippar kakao med nötter, som han är GRYMT allergisk mot, o därmed avskyr det för det.. men han brukar säga att han är allergisk mot det..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

tutim
    Ja visst är det roligt. Jag vet inte_hur_många gånger jag har varit på "lektion" hos min mormor, vissa saker går knappt att lära sig!

KidA
    å visste inte, trodde det var nötterna i glassen han inte tålde. Han får ta en morot istället!

fajga
    Vi håller tummarna!

• hot fuss

elims

han är grymt allergisk mot morötter oxå... det är inte mkt han inte är allergisk mot faktiskt.. stackarn..

• elims

KidA

men ahh, jag ger nästan upp!!

Ett glas vatten. mitt sista förslag.

• Chaia

fajga: Lycka till hos terapeuten!

elims: Du är så välkommen så!

kidA: Usch, stackars Marcin! Allergier är så tråkigt Vilken glass KAN han äta då?

• marcink

jag tål knappt glass, så det är lugnt. :)

• hot fuss

elims

ja jag tycker inte han behöver ha så höga krav liksom.. ett glas vatten o knäckebröd liksom.. räcker inte det?

• bubele

KidA:
    Tofulineglass? eller sorbet?

Nu har jag precis badat....lite skönt för värkande leder