• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Monsa
    Det kommer gå jättebra, lycka till!

Chana
    välkommen

Izabelle
    lider med dig, vilken vecka är du i nu?

Hattifnatt
    Köpte du mynta i kruka som vanligt? Jag funderade på om Ica Focus kanske kan ha....vad tror du?

Vad gör ni alla ikväll?
    Själv städar jag, bakar bröd, badar (strax i a f) och grejar lite till. Ja just det, lagar lite mat oxå. Får strax besök av exsambon och min kompis som skall sova här eftersom det renoveras hos henne. Så från helt själv till två av dem jag tycker mest om att äta födelsedagsfrukost med imorgon, det blir mysigt

• mayasmama

hej allihopa......
    tyvärr blir det inget purimfirande för oss, fick hämta maya på dagis idag för hon hade feber....så hon måste vara hemma i morg hon e lite ledsen , vi hade köpt clowndräkt till henne och hon har längtata efter purin i flera månader så blir hon sjuk....tycker så synd om henne!!!!! har sagt att om hon e bättre om ett par dar skall vi gå på bio hon och jag, då blev hon lite glad igen.....

föressten vi har enats om ett namn!!!!!!! flicknamnet "shira" vad tycker ni?.....fast vi vet ju fortfarande inte om det e en flicka....

var har ni sett billiga resor till israel??? vi har inte bokat ännu och skall åka över pesach....kommer bli dyrt tror jag....e okså lite skeptisk till att resa med min stora mage men samtidigt skönt för mig att komma ifrån jobbet....

välkommen chana!!!!!!!

• hot fuss

ja stackars maya. krama henne massa från oss här i linköping.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • marcink

tråkigt med maya, måste jag säga. jag har fett många roliga minnen från purimfesterna när jag var lite, så det är verkligen trist om man blir sjuk.

välkommen hit chana! vi börjar ju bli ett riktigt stort gäng nu faktiskt.

• elims

Chana
    Välkommen hit!
    Vad härligt att bo på ett ställe där det finns så mycket judiskt liv, restauranger osv.
    Vet inte vad du är ute efter för typ av israeliska recept, men kolla kanske här och se om du kan hitta något:
    www.jewish-food.org/recipes/isrindex.htm
    www.jewish-food.org/recipes/midindex.htm
    www.jewishfood-list.com/recipes/sephardic/&sephardic_index.html

mayasmama
    Vad trist för maya. Kan ni inte fira lite minipurim hemma ändå kanske, lite god mat, lite musik...?!

Shira är verkligen ett fint namn. Det står högt upp min lista över favoritflicknamn.
    kul att ni har enats äntligen!

• Chaia

mayasmama: Nä, vad trist Det är ju typiskt att hon skulle bli sjuk just nu!! Hoppas att hon kryar på sig snart! Sedan håller jag med elims - Shira är superfint!!

fajga: Jaså, du fyller år i morgon??!! Grattis i förskott!

elims: Så nu sitter vi här igen Tack för omtanken med gottepåsen, blev väldigt rörd faktiskt

• elims

Chaia

Kan inte låta bli ju!
    Hoppas du hade trevligt ikväll, det hade jag iallafall. det var ett roligt program, mat, mycket folk, sådär lagom rörigt och glada människor, behöver man nåt mer egentligen?!

Hoppas dottern ska kunna äta kakorna, som sagt det är inga konstigheter i. Blev först orolig ett tag att hon kanske inte kunde äta sirap. Roligt var det iallafall att testa att baka utan ägg!

• Chaia

elims

Jag hade verkligen trevligt! Dumt nog hade jag föreställt mig att alla skulle stirra på mig och undra vad jag var för en konstig prick (tycker tyvärr att det kan vara så ibland).. men så var det ju inte alls. Trevlig stämning helt enkelt!

Otroligt omtänksamt av dig att tänka på min dotter när du bakade!

Skulle maken ut och partaja eller var han bara tvungen att stanna kvar för att städa?

• elims

Han stannade kvar ett tag för att hjälpa till, men nu har han gått hem med några andra till en kompis här i närheten. Själv är jag för lat och för trött för att orka ta mig ut igen, så jag tackade nej!

Jag min partybrud funderar istället på att gå och koka mig en kopp te...måste bara ta mig upp från soffan först!