• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

tack tack, det var inte särskilt oväntat så det är inte så himla dystert, men det är klart det är trist. måste dock säga att jag tycker att judiska sjukhemmet skött allt snyggt under tiden han bott där.

• Shnicki

Tack elims,
    du har sa ratt sa, Meitar ligger inte alls langt fran har. Hur kanner du till det stallet? Kul att nagon kanner till lilla Lahavim......fast det ar inte sa litet langre, de bygger nya hus har hela tiden, valdigt populart stalle for barn familjer tydligen......

Go morron pa allihopa forresten.

• izabelle32
    kidA: Beklagar sorgen!

God morgon alla!
    Här har vi haft en riktigt lugn hemmahelg och alla har varit friska peppar, peppar
    I morgon ska vi på Ultraljud för att se nya bebisen i magen, spännande och lite nervöst. Hoppas ju givetvis att allt ska vara bra med bebisen, håll tummarna för oss!
    Izabelle stolt mamma till Aaron snart 2 år och gravid i v.18
  • ellinorsmamma

God morgon och hallå.

Marcink och KidA: Beklagar sorgen

Izabelle32: Lycka till på UL. Får ni även veta könet på bebisen då?

Här har alla återhämtat sig och livet börjar återgå till det normala igen, skola och dagis.

Snart är det pesach, vart och tillsammans med vilka firar ni seder?

• elims

KidA: mysig bild

marcink: Tycker också sjukhemmet är jättebra, synd bara att det är så svårt att få plats där.

Shnicki: Känner inte alls till Lahavim, men måste ha åkt förbi där någon gång på väg till Meitar. Har vänner som har bott där tidigare.

Izabelle32: Lycka till imorgon!!

ellinorsmamma: Pesach närmar sig med stormsteg känns det som! Vi firar alltid hos min mans familj utanför stan. Min familj kommer dit samt diverse andra släktingar. Vi brukar vara mellan 15-20 pers varje kväll.
    I år går andra seder dessutom in i shabbat, så för oss blir det till att stanna där ute ända tills på söndag! Hur gör ni själva?

Ni som är gifta med israeler - firar ni en eller två sederkvällar?!

• ellinorsmamma

Elims

Vi firar bara en seder, den 12 mars.

Varför firar man två st utomlands, det har jag aldrig förstått?

• izabelle32
    Elims & ellinorsmamma: TACK Nej dom tittar inte efter könet på detta ordinarei UL, men vi ska beställa tid för ett extra köns-UL i v.24. I morgon vill jag bara veta att allt är bra och bebis är frisk