• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

högst oväntat!

Sitter själv med en kopp nanate (på påse - fusk, jag vet) och några varma mackor...försöker varva ner lite innan det är dags för sängen.

Vad har du hittat för spännande i matväg då?!

• Chaia

Jag är ute efter något roligt att göra med en bit fänkål.. Har du kanske något tips? Har hört att det ska vara sååå gott, men jag har bara använt den i soppor och grytor tidigare. Tänkte att man kanske kunde ugnsbaka den, men vad ska man ha för kryddning? Jag brottas med stora frågor som du märker

• Chaia

Hej kidA!! Hur har ni haft det? Var svärmor glad över att få träffa sin sonson?

• tutim

Hepp

Chaia

såg faktiskt idag på tv då de gjorde fänkål i ugnen i långpanna, tror att de bara hällde på lite olivolja och rostade i ugnen tillsammans med pumpafrön och lite salt på. Verkade helt ok, dock sov jag med ett öga så jag är inte helt säker på allt de la i
    Det jag uppfattade desto mer var att de panerade laxfileér i sesamfrön och stekte, det såg riktigt gött ut

• elims

Min man gillar inte fänkål så vi har inte det så ofta här hemma.

men ugnsbaka låter gott, med lite olivolja på och örtkryddor på kanske.

• hot fuss

chaia

hon gjorde inte det.. marcins morfar gick bort imorse så det blev inget sonsonbesök. marcin har varit där idag o tagit farväl o så..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

KidA

Usch vad tråkigt, beklagar sorgen.

• hot fuss

elims

tack.. eller ngt.. så nu ska vi på judisk begravning på onsdag i sthlm. fast det var väntat och han var gammal (94) men det är klart det är tråkigt..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

kidA: Nämen usch Hälsa Marcin att jag beklagar sorgen.

tutim: Det där låter ju smaskens! Pumpafrön har jag ju t.o.m. hemma