• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Åh, jag är så avis på er som har körkort! Jag är så omotiverad att hålla på med övningskörning.. Kan man inte köpa ett körkort på nätet eller nåt??

• Monsa

Chaia, man kan ju alltid hoppas att det dimper ner nåt i brevlådan men det är nog tveksamt

• bubele

Hej....
    jag är så stressad att jag håller på att dö tror jag. Eller bara nästan i alla fall. Nu har familjen varit här och jag har två timmar till godo innan vännerna kommer. Det blir enkel mat i dag, lite olika sallader med olika kalla såser till. Familjen fick stekt banan med ingefärsgrädde till efterrätt, vännerna får mojitoglass som just nu står på infrysning . Just det, sen har jag lovat att bjuda på allt som står i barskåpet oxå . Lite rörigt blir det alltid när jag skall laga mat till familj och bekanta,har en nära vän och en syster som äter veganskt, några som är vegetarianer men äter mjölkprodukter och några andra med allergier och sånt...

Nu skall jag fixa en bra musiklista på datorn så vi har nåt att lyssna på efter melodifestivalen

• Chaia

fajga:

Hoppas att ni får en trevlig kväll! Maten blir säkert bra!! Att du försöker laga mat till alla uppskattas säkert mycket av dem som äter specialkost!

Det kan bli lite rörigt det där med mat, jag vet precis vad du menar!! På våra shabbesmiddagar har jag gett mig fanken på att laga god mat som alla gillar. Det krävs lite tankeverksamhet, men det är roligt och det går. Tänk dig själv att laga något som ska passa inbitna köttätare, vegetarianer, mjölkallergiker, äggallergiker, fiskallergiker och dem som håller kosher. Summan av kardemumman blir vegansk mat utan nötter, t.o.m. köttätarna gillar det!

• Chaia

"god mat som alla gillar" betyder egentligen "god mat som alla kan äta"

Vad blir det för musik då fajga?

• bubele

Chaia
    Väldigt blandat, både gammalt och nytt. Allt från Eurythmics till Ceasars Palace via Depeche Mode och Laleh skulle man kunna säga . Eller nåt sånt.

• Chaia

Lite Depeche är ju aldrig fel Annars är jag mycket åt det rockiga hållet (knäpp blandning?)

• bubele

Chaia
    Absolut inte...jag är forfarande lite småkär i Tommy Lee . Jag som gammal hårdrockare och exsambon som gammal synthare har en väldigt bra skivsamling gemensamt

• Chaia

Skönt att höra att jag inte är ensam då.. Brukar känna mig smått konstig när det kommer till musiksmak

• bubele

chaia
    Vi är uppenbarligen i alla fall två
    Nu skall jag ...hör och häpna... bada