• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • tutim

Morrn

Uj vilken tidig morgon - 6 vaknade den numera så otroligt morgonpigga sonen.

Hattifnatt; sidan heter www.jewcy.com, väldigt fina grejer (tror det var elims som bjöd på den länken för några månader sedan?)

Chaia
    Jag sällar mej till din klick, mäter 1.57..dock har jag en relativt kort man också, han är bara 1.71

Nu får det vara dags för lunchsömn för en liten kille..ha en bra dag allesammans!

• mayasmama

ja som vanligt måste jag bräcka er igen...... jag e 1.50 och mannen e 1.85....kan väl tiläggaas att vi aldrig dansat tryckare.....men jag har en kompis som e ca 1.53 och hennes kille e 2.03, de får en del blickar kan jag säga.....

ja hur ska man underhålla nu då? har tittat på film, målat vattenfärger....har lera att ta till om en stund och kanske vi bakar nåt senare....men det blir en lång dag och idag e det ju äntligen lite vårväder ute....

nu e min dotter på sitt rum och njuter av sin senaste passion...shlager!!!! fick melodiefestivalensiva utav mormor häromdan...hon e väldigt söt när hon försöker sjunga med...just nu går BWO på repeat...."one love ohohoh".....jag önskar ni kunde se och framförallt höra henne.....sötnos....

• Chaia

mayasmama:

Att du alltid ska vara värst

Baka något låter mysigt, det kanske man skulle göra?

Jag kan riktigt se Maya framför mig när hon sjunger (med tanke på bilderna i ditt galleri), hon måste vara jättesöt!

• mayasmama

chaia...

ja jag måste säga att jag skrattar så ögonen tåras av att se henne.....hon e en så teaterapa och lever verkligen sig in i låten vickar på sin lilla rumpa och allt....måste nog skaffa henne en låtsatmikrofon, hon sa för ett tag sen att hon ville ha en då sa ja att när vi var små använde vi hårborstar som mikrofner men se det duger tydligen inte åt dagens ungar....

hur mår din lilla flicka?

jag skall faktiskt ta med maya till läkaren angående hennes mage, hon får så himla ont emmellanåt, typ kramper har provat laktosfria mjölkprodukter men tycker inte jag märkt ngn skillnad....men e inne på att det nog e ngn slags matintolerans...hur märkte ni allergi hos dottern?

• Chaia

Dottern mår fint

Ja, kolla upp det där med allergi!! Det behöver ju inte vara något, men det är ju synd om Maya skulle behöva lida i onödan.

Vi upptäckte allergin p.g.a. eksem på lillan, men symptomen kan variera kraftigt. Glutenintolerans eller mjölkallergi (eller andra allergier) kan ge magont och dålig viktuppgång.

Ett tips är att verkligen stå på er för att få en ordentlig utredning. Jag har hört så mycket galenskap från sjukvården, så att det är ett under att öronen inte har trillat av Vänd er helst till en barnläkare (privat?) som ni litar på eller till en allergimottagning. BVC har tyvärr ofta dåliga kunskaper om dessa saker (om ni inte har tur och har ett bra BVC).

Lycka till och hoppas att det inte är någon allergi, men skulle det vara det så är det faktiskt en lättnad att kunna göra något åt problemet.

• Monsa

Hej på er! Hur är det? Har vart ute å kört massa senaste dagarna, fick sladd på bilen igår när vi kom in till Värnamo, ajajaj vad rädd jag blev men det gick ju bra i alla fall!

Nu ahr jag gått ner 10,7 kg, kan inte fatta det alltså! Jag är verkligen jätteglad att det går neråt! Ha det gott/M

• tutim

Jamen just ja, har ju glömt att gratta dej Monsa till körkortet! Kul!! Var det så hemskt som du trodde med uppkörningen?

• mayasmama

wow monsa!

jag har glömt att säga grattis till körkortet!!! det e verkligen en frihet att ha körkort.....

och viktminskningen.....wow säger jag bara!!! forsätt kämpa!!! jag vill också...men får finna mig i att bara se mig själv växa mer och mer..... men om ca 5-6 mån....då!

• Monsa

tutim och mayasmama, tack så mycket!

Det var inte så tufft men jag var väldigt nervös, känner mig lite kass på att parkera nu och lite smågrejer men man måste ju fortfarande träna på massa grejer ju!
    Uppkörningen var helt ok egentligen, fick beröm för att jag såg en traktor så väldigt tidigt och att jag stannade. Han gillade mitt risktänk osv. det sa han alltså under uppkörningen, jag fick inte så jättesvår uppkörning, typ grät när han sa - Grattis, du har körkort!