• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Tili

Hej allesammans!

Jag är lite avundsjuk på dig fajga med allt ditt badande.
    Innan jag fick sonen var jag som du. Jag älskar att bada!!!

Nu får man nöja sig med att duscha ett par gånger i veckan.

Här blir det tacos i kväll, det är väl det ultimata schlager maten eller?????

Hoppas att ni får en trevlig schlager kväll allesammans.

• tutim

Är det bara jag (vi) som inte ser schlager?

Bada låter trevligt. Det kanske skulle vara nåt. Först ska vi klämma varsin potatisbakelse till efterrätt..grrr, kalorier är det bästa som finns

• Chaia

Mums för tacos!! Jag blir så hungrig av allt matprat, men vi tänkte äta till melodifestivalen

tutim: Vad är denna potatisbakelse för något?

• tutim

Chaia

det är en himla trevlig skapelse av en massa sött och sliskigt (är inte helt säker på vad fyllningen är gjord av, det kan vara lite olika) samt att där är ett överdrag av mandelmassa. Som en princesstårta alltså. Gott!

• En helt vanlig mamma

Boker tov...haha, forst pa plats...

Kollade melodifestivalen igar for andra gangen denna omgang o det var ju ganska kul:D

Idag ska jag nog pa eropamobler o handla koksbord, blir dock inte det jag lankade in tidigare, det ar nog for stort sa det bli ett i tra o vitt, blir nog bra det ocksa...

Hej hopp

• Chaia

Hej hopp!

nyb: När flyttar ni? Har ni börjat packa än? Om inte förr, så inser man hur mycket grejer man har när allt ska ner i flyttlådor..

• En helt vanlig mamma

Chaia, vi flyttar 1a april och njae, vi har inte borjat packa, borde kanske borja idag?

Hur ar allting dar uppe? Lika kallt som har? Sag att det nu ska bli kallare igen, jag orkar inte*buhu*

• Chaia

Ja, här är det kallt och snö.. Är så trött på vinter

Första april.. Kul, det är ju snart! Kommer du att få nära till jobbet då? Det är guld värt att slippa långa pendlingar. Nu har jag gångavstånd till skolan och det är så skönt!!

• Chaia

Hej på er..

Nu har vi varit på besök hos min syster med familj och sedan hos mina föräldrar. Vi har blivit bjudna på fika och mat i ett kör.. En mycket trevlig dag med andra ord.

Vad gör ni andra?

• Shnicki

Hej,
    Har ar det vardag ( Israel....) Min man har jobbat hela dagen, och sover dessutom over hos en van i Tel Aviv, jag far inte se honom forrens i morron kvall.....Sa har sitter jag mitt i oknen och later mig bli uppassad av svarmor, mat, mat, mat, kanns som jag gatt upp 10 kg i vikt de 2 veckor jag bott har!!!

Men pa Onsdag kommer min ena bror och hans fru, och da ska vi aka runt i hela Israel med bil. Det ska bli skont, och kul att visa min bror vilket underbart vackert och speciellt land jag bor i !!