• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Nu ska jag logga ut. Ha en lugn och sk;n shabbat!

Shabbat shalom!!

• bubele

Hej alla!
    Hemma efter en tuff dag med bl a familjeterapi på schemat. Det är ju inte precis så att man är överlycklig när man går därifrån, men det känns i alla fall konstruktivt!

Vet ni, jag har bestämt mig för att gå lite på Viktväktarna igen. Jag har inte den viljestyrkan som t ex Monsa om ingen kollar mig, och nu har jag gått upp 6 av de 12 kg jag gick ner för två år sen...men bort skall de . Så imorgon är det andra bullar som gäller.

Eller nja...kanske snarare inga bullar

Nu skall jag hem till en kompis en stund,fortsatt trevlig kväll till er alla så länge.

• mayasmama

gomorgon alla glada.....devarlänge sen jag skrev nå här men hoppas ni alla har de bra.....

kida och marcink : beklagar sorgen!!!!skönt att det var en fin begravning.....och till lilla agnes...: det var en rejäl bula!!!!

kida vad det ser mysigt ut att mysamed en liten bebis.....kan snart börja räkna ner...."bara" 111 dar kvar.....

• hot fuss

mayasmama

det kommer gå fort de 111 dagarna..

imorse har noah varit grinig. legat o tjurat o gnytt o haft sig. sen satte jag mig upp i sängen till slut o log mot honom o sa "godmorgon".o då sken han upp så här. obetalbart!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • mayasmama

ohhhhhhhhh !!!!!!!

jag e så sugen att det kryper innanför skinnet på mig....

va han har blivit stor!!!!

det var så länge sen jag hade bebis att man glämt detmesta känns det som......

börjar ävenkänna att den har "lätta" perioden börjar gå mot sitt slut.... har börjat må lite illa igen,fötterna värker och jag bölar för ingenting och det e mer än tre mån kvar......

• hot fuss

mayasmama

det är såå mysigt. nu början han ligga o "prata" med en. man kan säga saker o han skrattar tillbaka åt en. såååå mysig.

stackare. det är inte alltid kul att vara gravid nej.. du får tvinga din man att massera din rygg o dina fötter o så..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • mayasmama

jajo ...mannen ja.....han börjar faktiskt förstå lite bättre att det nog inte så kosntigt att jag börjar bli stor och allt börjar bli lite jobbigt..... han har liksom trott att det var typ 5-6 mån kvar till jag häromkvällen fick honomatt förstå att jag går snartin i 7 mån!!!!! han blev lite chockad nästan!!! han lever verkligen isin egen lilla "alltordnarsig-lalala" värld...man han brukar erbjuda massage men jag e faktistk inte så förtjust i det...tycker mest det kittlar,speciellt på fötterna,men skall skaffa lite sån där mentholkräm till fötterna ocg göra fotbad på kvällarna.....det går över om jag sitter högt med dem en stund, hade likadant när jag väntade maya....känns verkligen somnån sticker knivar i fotsulorna på mig....

hur gammal e noah nu? e förvönad över att han skrattar så mkt, men det kanske de gör? jag minns inte bra som sagt....

• mayasmama

6 veckor ,men då m¨ste han väl nästan var tidig med att skratta så där "gött"?