• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Ljusskimmer

Menar inte att vi ska testa nu, men funderar på när man ska testa, kanske RD12?

• lillaskräp

Hur tänker ni andra kring mat och kost? Äter ni annorlunda under IVF-behandlingarna?

Jag försöker undvika för mycket socker. Tydligen ska lättmejeriprodukter ha negativ inverkan på fertilitetsmonitor också, så från och med i söndags är dom utbytta mot fullfeta!

• MarieJ
    Asams5 skrev 2014-05-12 21:52:41 följande:
    Dom kör med 2-dagars där jag går. Hur är det för dig?
    okej :) För vår del blev det 5-dagars.
    Ljusskimmer skrev 2014-05-13 08:41:27 följande:
    Frugan är idag på RD 1. Sitter och funderar på när man som tidigast ska testa. Är ganska ivrig men vill inte ha de där hånande minuset heller. När bör det synas?
    Är också en rätt ivrig en och hade gärna testat idag om det gick ;) men vad jag har läst mig till så verkar det väl som att det finns de som fått resultat på test runt RD10 (kanske något tidigare för de som ruvar på blastocyster). Känns så vansinnigt långt till testdag just nu så det är inte sant....
  • MarieJ
    lillaskräp skrev 2014-05-13 11:02:05 följande:
    Hur tänker ni andra kring mat och kost? Äter ni annorlunda under IVF-behandlingarna?

Jag försöker undvika för mycket socker. Tydligen ska lättmejeriprodukter ha negativ inverkan på fertilitetsmonitor också, så från och med i söndags är dom utbytta mot fullfeta!
    Jag äter som om jag vore gravid vilket jag kände var det enklaste valet för mig för att slippa fundera. Har kikat igenom livsmedelsverkets råd och följer dessa helt enkelt. Socker är ju bra att undvika som sagt, fullkornsprodukter rekommenderas och sedan att man också ser till att få i sig av allt det viktiga i något större mängd än vanligt :) Nu dricker jag varken kaffe eller te men det är ju något som man också bör begränsa intaget av.
  • hoppetlever
    MarieJ skrev 2014-05-13 11:38:49 följande:
    Jag äter som om jag vore gravid vilket jag kände var det enklaste valet för mig för att slippa fundera. Har kikat igenom livsmedelsverkets råd och följer dessa helt enkelt. Socker är ju bra att undvika som sagt, fullkornsprodukter rekommenderas och sedan att man också ser till att få i sig av allt det viktiga i något större mängd än vanligt :) Nu dricker jag varken kaffe eller te men det är ju något som man också bör begränsa intaget av.
    Jag äter också som om jag är gravid! Har gjort det sedan veckorna innan sprayandet :)

Äggplock på torsdag :S
  • lillaskräp

Undviker ni godis/glass/onyttigheter helt, eller håller ni er mest borta från alkohol, koffein etc?

• hoppetlever
    lillaskräp skrev 2014-05-13 11:58:00 följande:
    Undviker ni godis/glass/onyttigheter helt, eller håller ni er mest borta från alkohol, koffein etc?
    Det jag undviker är alkohol, koffein, nikotin (har iofs aldrig rökt/snusat), blodigt kött, kallrökt, mögelost, lakrits, insjöfisk, rå fisk, m.m som står på livsmedelsverkets hemsida och 1177 vårdguiden.
  • Varärstorken

Hej tjejer! Tog blodprov igår som såg bra ut enligt bm. Fick tid för VUL på torsdag. Spännande!

Men jag känner inte nåt av medicinerna. Är det normalt? Trodde jag skulle känna av äggstockarna ordentligt, att de skulle svullna och vara ömma eller nåt. Hur känns det för er? Är på sprutdag 7, långa protokollet.

• lillaskräp

Idag känner jag mig lite överkörd av en buss!

Var ju orolig häromdagen att symtomen försvann efter Ovitrellen. Well, den som ropar efter mycket..

Igår kväll och inatt har jag haft så ont att jag legat och vridit mig. Idag är jag öm och helt slut. Försökte gå till jobbet men höll på att svimma så får ligga i sängen idag!

Hoppas på en superägglossning med mina två ägg som var 18 mm i Fredags. Har aldrig känt av det såhär starkt innan.

Puh, dags att vila igen.. Kan bara tänka mig hur ni med massor av äggblåsor måste känna er! Ni är hjältar allihopa! :)

Svar på tråden IVF Maj 2014!