• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • MoM11

Asams5, jag hade också äp idag och fick 11 ägg!!! Hur många hade du förra gången? Jag hade 7.

• Asams5
    MoM11 skrev 2014-05-12 19:25:51 följande:

Asams5, jag hade också äp idag och fick 11 ägg!!! Hur många hade du förra gången? Jag hade 7.

Samma dag! Kul! Hade 10 sist. Så lite bättre var det allt. Färre äggblåsor men fler ägg än sist. Det är bra. Var går du någonstans? När blir det ET för dig?
  • MarieJ

Tack så mycket hörni! Glad superskönt att känna att det finns stöd här från er som vet vad det handlar om!

Asams5 skrev 2014-05-12 12:46:44 följande:
    Äggplock färdigt! 11 ägg blev det. Känner mig jättenöjd. Däremot gjorde det himla ont idag. Från att inte känt något förra gången, till hemsk smärta denna gången. Nu blir det hem och vila!
    Det låter super ju! Förutom att det gjorde ont för dig då, knepigt att det kan variera så från gång till gång :/ Långtidsodlar de där du går eller? :)
  • Hoppet79

Asams5 och MoM11 härligt att höra att ni fick så många ägg ! Hoppas på bra befruktning för er nu tummen upp!! Jag har jyst tagit min ägglossningsspruta Pregnyl. Gillar inte alls att blanda ihop detta ämne själv! Vätskeflaskhalsen sprack sönder denna gång igen :-@ glassplitter i flaskan.. Hade ju inget annat val än att suga upp vätskan å injicera skiten i alla fall!! Nåja nu e alla sprutorna tagna. Kvar att vänta på Onsdag nu då!!

• Asams5
    Hoppet79 skrev 2014-05-12 21:30:40 följande:

Skönt att läsa att ni andra oxå har ont i brösten att det är "normalt"!! smile1.gif

Ont i brösten och mensvärk sista dagarna. Var ju jätteorolig för att äggen hade släppt innan bara för det. Så det kändes skönt att det blev så bra utdelning. :) Vad nojig man kan vara.
  • Asams5
    MarieJ skrev 2014-05-12 20:46:55 följande:

Tack så mycket hörni! Glad superskönt att känna att det finns stöd här från er som vet vad det handlar om!

Det låter super ju! Förutom att det gjorde ont för dig då, knepigt att det kan variera så från gång till gång :/ Långtidsodlar de där du går eller? :)
    Dom kör med 2-dagars där jag går. Hur är det för dig?
  • BinniBoo

Attans.. jag som hade hoppats på att slippa mina bröstsmärtor när vi drar igång.. har aldrig känt av nåt alls i brösten tills för lite mer än ett år sen.. då började brösten bli stenhårda och rejält ömma vid ägglossning och håller sig så fram till nån dag innan mens. Det var så illa så jag var till läkaren och fick göra mammografi när det precis börjat.. hittade inga fel och då tyckte dom att det var bra med det.. sen lyckades jag själv koppla mina onda bröst till ägglossningen. Lite skumt att man inte får det symptomet förrän man är 24 år och att man då får det varje gång..

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Ljusskimmer

Frugan är idag på RD 1. Sitter och funderar på när man som tidigast ska testa. Är ganska ivrig men vill inte ha de där hånande minuset heller. När bör det synas?

Svar på tråden IVF Maj 2014!