• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Småtussar

Jag ska göra äggplock den här veckan och har lite frågor som nån kanske kan svara på?

1) Hur stora ska äggblåsorna vara innan de spricker?

2) Kan man ha äggblåsor som inte ger några ägg? Jag hade 3 stora, 12 mellan och ca 20 mindre när jag gjorde VUL i torsdags.

3) Vi ska till Falun och göra äggplock. Ska vara där på morgonen. Hur lång tid tar det? Har man resten av dagen "ledig" sen, eller ska man vara kvar på sjukhuset?

4) Nån som gjort totalfrys och kan dela med sig av sina erfarenheter från det, och framför allt tiden efter?

• Ljusskimmer
    Småtussar skrev 2014-05-13 15:23:54 följande:

Jag ska göra äggplock den här veckan och har lite frågor som nån kanske kan svara på?

1) Hur stora ska äggblåsorna vara innan de spricker?

2) Kan man ha äggblåsor som inte ger några ägg? Jag hade 3 stora, 12 mellan och ca 20 mindre när jag gjorde VUL i torsdags.

3) Vi ska till Falun och göra äggplock. Ska vara där på morgonen. Hur lång tid tar det? Har man resten av dagen "ledig" sen, eller ska man vara kvar på sjukhuset?

4) Nån som gjort totalfrys och kan dela med sig av sina erfarenheter från det, och framför allt tiden efter?

Hej! Ska försöka svara på dina frågor
    1. dem ska va mellan 17mm och 23mm (tror jag)
    2. Ja, man kan ha äggblåsor som inte ger ägg, vi hade totalt ca 25 st äggblåsor men endast 4 ägg. 
    3. Ingreppet tar inte lång tid, men man måste vara kvar en stund efteråt så dem ser att man kan kissa mm.
    4. ingen erfarenhet
  • Hoppet79

småtussar: man kan dessutom ha ägg som är omogna.. Det där med storleken är lite individuellt tror jag men som ljusskimmer skrev så JA runt 17-23mm. De vill att man stannar för observation en stund för att se att man mår bra! Det är lite olika beroende på var man går! Det går nog bra småtussar ska du see ! Jag har äggplock i morgon,har rätt ont redan å jätte trött!!

• Asams5
    MoM11 skrev 2014-05-13 07:51:23 följande:

Asams5, det blir ET på lördag för min del.

Så du får en blastis då? När blir testdag då?

Var går du nånstans?
  • Asams5
    lillaskräp skrev 2014-05-13 14:59:32 följande:

Idag känner jag mig lite överkörd av en buss!

Var ju orolig häromdagen att symtomen försvann efter Ovitrellen. Well, den som ropar efter mycket..

Igår kväll och inatt har jag haft så ont att jag legat och vridit mig. Idag är jag öm och helt slut. Försökte gå till jobbet men höll på att svimma så får ligga i sängen idag!

Hoppas på en superägglossning med mina två ägg som var 18 mm i Fredags. Har aldrig känt av det såhär starkt innan.

Puh, dags att vila igen.. Kan bara tänka mig hur ni med massor av äggblåsor måste känna er! Ni är hjältar allihopa! :)

Lycka till nu! Hoppas det är två super-ägg och en massa super-spermier på G!
  • MoM11

Chockad och knäckt - endast 2 av 11 befruktades. 6 av 7 senast. ET imorgon, om något klarat sig.

• Fwoida

Småtussar - för oss blev det totalfrys eftersom jag blev så överstimulerad så vi fick vänta 2 menstruationer innan vi körde igång med Suprecur och progynon i ett par veckor innan FET. Ungefär 2 veckor efter man har börjat tagit suprecuren så fick vi skicka iväg ett blodprov för att se om jag var tillräckligt nedreglerad och sen fick jag börja med progynon efter ett par dagar om provet såg bra ut. Efter nån vecka med progynon gjorde jag VUL för att kolla så att slemhinnan såg bra ut och ett par dagar efter det blev det FET. Nu blev det väldigt mycket men detta är vad jag har gjort :)

• Asams5
    MoM11 skrev 2014-05-13 17:14:17 följande:

Chockad och knäckt - endast 2 av 11 befruktades. 6 av 7 senast. ET imorgon, om något klarat sig.

Vad tråkigt! Vad konstigt med så dåligt resultat jämfört med sist. Håller tummarna att dom två klarar sig.

Jag är spänd inför morgondagen och se hur det gått för oss. Skulle ju göras ICSI på halva gänget eftersom andelen som befruktades förra gången bara var 50% (5 av 10).

Håller tummarna för dig!
  • Ljusskimmer
    MarieJ skrev 2014-05-13 15:54:09 följande:
    Flikar in med en länk till lite intressant läsning: www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfe...
    Vissa av er kanske redan har sett det men jag tyckte att det var en superbra sida om vad som händer efter ET! :)
    tack för länken, va kul att läsa vad som händer där inne =)
Svar på tråden IVF Maj 2014!