• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma

Jag har fått en del råd, mest från arbetskamrater som alla har större barn.

en kollega är otroligt egocentrisk. Hon har flera gånger gett råd och tips, en del goda och en del mindre bra.

- Får jag ge ett råd som kommer vara det bästa du kan tänka dig?

- Visst, sa jag. Jag lyssnar gärna på hur andra gjort och sen får man se vad som funkar för en själv.

- Fast det här rådet FUNKAR definitivt!

:/ Så tröttsamt, för alla hennes lösningar i allt från sömn till amning och barnuppfostran är tydligen universallösning på alla problem...

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Lolanthe

Mariaheterjag: låter skönt att slippa råd även fast det är i all välmening :) ja känns som att man har bättre koll med andra barnet och kan solla lite också :)

Längtans blåa blomma: hehe ja sådana känner man igen..! Vad svarar man egentligen liksom.. Känns som man bara kan nicka och le och sedan se om det stämmer på en själv..

• Sunnan

Perioderna när jag kan vara uppe och stå/röra på mig blir allt kortare - och då är jag ändå redan rätt orörlig pga foglossningen men nu har smärtsamma sammandragningar gett sig in i ekvationen också. Mindre än 3 veckor kvar till BF dock!
    De ville inte släppa hem mig från MVC i onsdags pga avvikande CTG. Men efter 3 timmar rättade det slutligen till sig och jag fick gå. Nästa MVC-besök blir det att packa en väska och lägga i bilen ifall de lägger in mig. Har fortfarande förhoppningar om att gå över årsskiftet men det verkar ju inte så troligt.
    Har en hinnsvepning att vänta på onsdag med för att börja trigga igång det hela så smått.

• SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-12-12 20:51:32 följande:

Alltså jag känner mig så himla tung och obekväm nu! Magen spänner hela tiden och det känns jobbigt bara att förflytta sig här hemma. Dagtid är ändå ok men just kvällarna är jättejobbiga tycker jag. Svårt att hitta en skön position både när jag sitter och ligger ner. Och alla rörelser resulterar i sammandragningar. Känns som jag bara klagar hela tiden samtidigt är det som att ingen (läs min sambo) fattar hur jobbigt det här är! Någon som känner igen sig? Vecka 36 är jag i förresten, idag är det exakt en månad till bf.

Känner verkligen igen mig! Är så frustrerande! Vill fixa här hemma, förbereda inför kommande killen.. Men kan knappt tänka tanken "shoppa" förrän sammandragningarna sätter igång! Duka bordet inför middagen är lagom ansträngning. så svårt att få mannen att förstå att bara det är som att typ springa milen annars ;) ska in på kontroll på fredag. Får se vad de säger... Alla sammandragningar och tyngdkänslan får mig art tro att det är dags titt som tätt...
  • Waimea

Eldade bastun varm igår och tog en riktig långkörare, vilket var mumma för både ömma fogar och sammandragningar/mensvärk.

Packade upp och tvättade igenom en hel hög med bäbisgrejer, känns lite surrealistiskt. Köpte också blöjor, bindor och amningsinlägg. Den här gången har vi en ny och fin tvättstuga att byta blöjor i, med rinnande vatten, så det blir våta tvättlappar för min del. Vår toalett är så liten att det aldrig gått att ha skötbord där, så det har varit skötplats i barnets rum.

• Bettanspettan

Idag har vi slagit in alla julklappar. Puh det blir många paket med fyra barn! Ikväll blir det bio med sambon, Hobbit!

• LängtansBlåaBlomma

Jag har sen inatt börjat få svullna fötter och fingrar. Inatt kliade dom :( ligger med fötterna i högläge men drömmer om isbad. Känns inte så farligt än men det är inte direkt skönt. Får se om det håller i sig. V 37+2 nu.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • elilin
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-14 16:48:46 följande:

Jag har sen inatt börjat få svullna fötter och fingrar. Inatt kliade dom :( ligger med fötterna i högläge men drömmer om isbad. Känns inte så farligt än men det är inte direkt skönt. Får se om det håller i sig. V 37+2 nu.

Fy för svullnad, men ha lite kolla för de är inte bra å svullna plötsligt, så du inte får havandeskapsförgiftning :/
  • Isola88

i fredags fick ja åka till förlossningen och få dropp då ja åkte på magsjuka i tisdags, som tur mådde bebis bra men ja va lite uttorkad, å hade gått ner i vikt. Mem nu är det bra igen. Har massa sammandragningar hela veckan å är mer än redo för bebos nu, men kommer nog gå tiden ut. 26 dagar kvar!

• escapee

Idag har jag börjar känna ett "tryck"

Nedåt när jag står eller går... Eftersom det e första gången som jag e gravid så vet jag ju inte om det innebär ngt ? Men jag hoppas verkligen att det innebär att det är nära nu.. För nu börjar jag bli trött på att vara gravid som många andra haha ;) även fast de e lite små mysigt att vara gravid så e jag trött på alla smärtor som jag haft under tiden, tröttnat på att bara vara stilla, inte kunna ta promenader osv....

Svar på tråden BF Januari 2015