mariaheterjag skrev 2014-12-12 20:51:32 följande:
Alltså jag känner mig så himla tung och obekväm nu! Magen spänner hela tiden och det känns jobbigt bara att förflytta sig här hemma. Dagtid är ändå ok men just kvällarna är jättejobbiga tycker jag. Svårt att hitta en skön position både när jag sitter och ligger ner. Och alla rörelser resulterar i sammandragningar. Känns som jag bara klagar hela tiden samtidigt är det som att ingen (läs min sambo) fattar hur jobbigt det här är! Någon som känner igen sig? Vecka 36 är jag i förresten, idag är det exakt en månad till bf.
Samma här går in i v34 i morgon. Känner mig stor som ett hus visserligen är ju magen påhögsta kurvan oxå men ändå. . Foglossning från helvete kan inte röra mig som man vill, bara att gå på toa är ju rena pinan :/ har sonen på förskolan nu 15h och har ca 500m dit typ å jag måste nog snart åka bil å lämna honom för jag kan knappt gå fram och tillbaka. Har oxå väldigt mkt sammandragningar och lite orolig tanke på att jag hade gbs igen vilket kan göra att de startar tidigare :/trodde igår att de var på g då sammandragningarna även började kännas i ryggen :/ dem gör inte ont men de gjorde aldrig värkarna men sonen heller för den delen ;)men efter ett bad så lugnade de ner sig som tur är vill verkligen inte ha en bebis innan nyår ;) har dock en förstående sambo han ser nog att ja lider, brukar inte gnälla men han ser nog på mina uttryck å ställning när ja gör nått att de gör ont. så igår hörde ja nät han pratade med sin mamma om hon kunde komma hit å hjälpa mig med sonen dem dagar hon är ledig när han jobbar :p gulle vill han underlätta för mig när han själv inte kan vara ledig. Men tur att de är lite julledigt snart så man kan vila upp sig ordentligt; )
Så nu har ja fått gnälla av mig oxå :)
En annan fråga har ni mkt kvar å handla/förbereda inför bebis ankomst?