• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Lagotto

Jag har inte molande värk men jag har absolut vaknat av smärta och känt att jag inte kan röra mig.

Hur är era sammandragningar? Hur ofta kommer dem? Här kommer dem varje kväll efter 10 och vissa gör ont. Dem värsta varade i två timmar...

• elilin

Har precis gjort den omtalade glukosbehandlingen, å fy f*n vad illa de smaka fick kämpa som tusan för å inte kräkas, å ja som inte klarar av söta saker denna grav så detta var en prövning ;) nu ärr gjort sitter och väntar på å ta nytt blodsocker efter 10. Känner mig helt snurrig å dåsig i huvudet :/

• Sunnan
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-08 06:49:15 följande:

Fler än jag som får molvärk i magen och ner i låren? Jag vaknar varje natt av att jag är kissnödig samt har molande värk/kramp. Kan förvärkar vara så diffusa?

Jag har samma. Har börjat få molvärk till och från senaste 3 dagarna - och du och jag ligger väl väldigt nära i tiden om jag minns rätt? (36+5) Tycker att smärtan är ganska lik mensvärk. Kommer på kvällen men även under dagtid om jag rör mig för mycket. Tror inte att det är nåt mer än vanliga Braxton Hicks, men om det mot förmodan är förlossning på gång så är det ju helt lugnt för bebisen vid det här laget. 
  • 4loveandlemons

Jag har också molvärk ibland över hela magen, men det känns inte som sammandragningar för magen blir inte så hård... Vet inte vad det kan vara (36+0).

• 4loveandlemons
    elilin skrev 2014-12-08 08:54:04 följande:

Har precis gjort den omtalade glukosbehandlingen, å fy f*n vad illa de smaka fick kämpa som tusan för å inte kräkas, å ja som inte klarar av söta saker denna grav så detta var en prövning ;) nu ärr gjort sitter och väntar på å ta nytt blodsocker efter 10. Känner mig helt snurrig å dåsig i huvudet :/

Oh fy! Jag har också fått avsmak på söta saker under graviditeten så det låter fruktansvärt. Hoppas på bra resultat nu då. Håller tummar!
  • mariaheterjag
    Lagotto skrev 2014-12-08 07:28:30 följande:

Jag har inte molande värk men jag har absolut vaknat av smärta och känt att jag inte kan röra mig.

Hur är era sammandragningar? Hur ofta kommer dem? Här kommer dem varje kväll efter 10 och vissa gör ont. Dem värsta varade i två timmar...

Jag har ganska mycket sammandragningar. De kommer nästan närsomhelst och vissa gör ont som du skriver. Det är mer på kvällen och om jag rör mig fysiskt, går, bär reser mig upp, sätter mig ned osv. Men får väldigt sällan när jag bara sitter ned o vilar. Oj 2 timmar var lång tid! Gjorde det ont då också?
  • mariaheterjag
    JosefinGranqvist89 skrev 2014-12-06 18:59:59 följande:

Jag känner tvärt om, livrädd för att göra kejsarsnitt (men skulle det behövas är det självklart så att det kommer göras). Är nog det ända jag är rädd för inför förlossningen.. Men har inställningen att jag kommer fixa det oavsett

Jag är också mer rädd för kejsarsnitt. För mig handlar det om att jag är rädd för bedövningen, min kompis gjorde snitt och hon blev som förlamad i hela kroppen då bedövningen tog så starkt. Det gick ju över sedan men sånt kan jag få panikkänslor av. Men som du skriver, måste man så är det ju så såklart.
  • mariaheterjag

Vad tänker ni om bedövning förresten? Jag börjar bli inne på att be om bäckenbottenbedövning men tycker det är svårt att veta om jag isf ska kombinera med epidral också eller strunta i det då... Sen vet man ju inte hur det blir men inbillar mig att jag måste vara rätt bestämd för att få det jag vill ha.

• 4loveandlemons

Jag är också mer rädd för kejsarsnitt. Känns otäckt med bedövning och hela ingreppet. Ang. Bedövning i övrigt så tänker jag att jag tar det som det kommer. Vill helst inte ta någon medicinsk bedövning då jag är rädd för alla biverkningar men samtidigt så är jag öppen för att jag kan komma att vilja ha allt när det väl är igång haha.

• Mimmi90
    Waimea skrev 2014-12-07 20:29:51 följande:

Är det Eunice du går hos?

Ja precis! :)
Svar på tråden BF Januari 2015