• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    Waimea skrev 2014-12-10 20:46:18 följande:

Rätt vad det är har du den i knävecken där är min i alla fall..

Kan man gå mycket på hur hög respektive låg magen är, eller kan jag ändå få för tidigt?
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • snerkan
    Waimea skrev 2014-12-10 19:36:18 följande:

Hur gick det?

Det gick bra!:) som jag misstänkt låg han precis som storebror i säte:p så de försökte vända men det ville han inte vara med på så han ligger kvar i säte.

Så han får födas så:) fick dock en bäckenröntgen nu som de ska kika på, hoppas de hör av sig imorgon om det. Men det gick ju bra med första så det borde ju inte vara några problem nu heller.

Pjhuuu så skönt att det är över o inte hände något!:)
  • Waimea
    snerkan skrev 2014-12-10 23:55:43 följande:

Det gick bra!:) som jag misstänkt låg han precis som storebror i säte:p så de försökte vända men det ville han inte vara med på så han ligger kvar i säte.

Så han får födas så:) fick dock en bäckenröntgen nu som de ska kika på, hoppas de hör av sig imorgon om det. Men det gick ju bra med första så det borde ju inte vara några problem nu heller.

Pjhuuu så skönt att det är över o inte hände något!:)

Gott, vad skönt!
  • Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-10 21:33:33 följande:

Kan man gå mycket på hur hög respektive låg magen är, eller kan jag ändå få för tidigt?

Mitt första barn fixerade sig sent, nummer två lika tidigt som denna, typ v 34. Båda kom vid BF, så magens läge tycker i alla fall inte jag behöver betyda någonting.
  • escapee

Jag åkte in för en koll i tisdags, då hade tappen kortats ner ännu mer, ner till 28mm... Så dom visste inte om det var ett tecken på att det är nära nu eller inte... Men jag har för mig att jag har hört att tappen inte behöver vara utplånad för att man ska öppna sig? Eller har jag fel?

• Unique1
    escapee skrev 2014-12-11 11:05:33 följande:

Jag åkte in för en koll i tisdags, då hade tappen kortats ner ännu mer, ner till 28mm... Så dom visste inte om det var ett tecken på att det är nära nu eller inte... Men jag har för mig att jag har hört att tappen inte behöver vara utplånad för att man ska öppna sig? Eller har jag fel?

Tappen behöver inte vara utplånad för att börja öppna sig, jag var själv på kontroll i måndags och då hade jag börjat öppna mig men tappen var inte utplånad utan endast lite förkortad.
  • mariaheterjag

Men vad är det för koller ni är på då de ser att tappen förkortats? Finns det någon spec anledning att ni går på dessa?

Hos min barnmorska är det bara järnvärde och blodtryck som gäller. Med första barnet kollade det inget mer förrän förlossningen var igång.

Var i alla fall hos bm idag och mitt blodtryck har sjunkit till 130/90 så på väg ned Har varit sjukskriven helt sen i fredags så förhoppningsvis kommer det fortsätta sjunka nu. Magen växer däremot inte så bra men jag var på tillväxtultraljud för bara 2 veckor sedan och då såg allt bra ut så tror inte det är någon fara...

• mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-10 21:33:33 följande:

Mitt första barn fixerade sig bara några dagar innan förlossningen. Och jag hade inga förvärkar eller några somhelst känningar innan allt satt igång pang bom så det kan starta när man minst anar det
  • escapee
    mariaheterjag skrev 2014-12-11 11:56:02 följande:

Men vad är det för koller ni är på då de ser att tappen förkortats? Finns det någon spec anledning att ni går på dessa?

Hos min barnmorska är det bara järnvärde och blodtryck som gäller. Med första barnet kollade det inget mer förrän förlossningen var igång.

Var i alla fall hos bm idag och mitt blodtryck har sjunkit till 130/90 så på väg ned smile1.gif Har varit sjukskriven helt sen i fredags så förhoppningsvis kommer det fortsätta sjunka nu. Magen växer däremot inte så bra men jag var på tillväxtultraljud för bara 2 veckor sedan och då såg allt bra ut så tror inte det är någon fara...

Jag har Endometrios så jag går på läkarbesök å gör lite kontroller då Jag står på morfin !
  • LängtansBlåaBlomma

Var hos barnmorskan idag. Barnet är fixerat. Är i v 36+6 idag.

Hon gissade på vikten. Mellan 3500-4000 gram. Det är "mycket bebis i magen" känner hon. Får se om hon får rätt.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden BF Januari 2015