• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • escapee
    Waimea skrev 2014-12-09 06:16:14 följande:
    Ja, magen/tarmen brukar tömma sig innan det drar igång. Det kan nog hålla på sådär i samband med sammandragningar och annat. Min mage kan dessutom balla ur om jag äter för mycket järntabletter..
    Jag äter inga järntabletter så det kan ju inte vara anledningen för mig :/ . Har du själv varit med om att tarmen tömde sig innan förlossning? ( antar att du har barn sedan tidigare)
  • elilin

Min tarm tömde sig nog innan, men de var när allt hade dragit igång om ja inte minns fel. Hade liksom fått värkar så de var ju precis innan.. jag frågade även på fl om ja hade "bajsat" på mig ;) livrädd för just de innan, men de hade ja inte gjort så antar att kroppen fixade själv innan :) vet att många ber om laktulos på fl just för den sakens skull :p

• mariaheterjag

Jag spydde bara någon dag innan min förlossning. Kanske var min kropps sätt att tömma sig? I övrigt minns jag det som att jag var rätt förstoppad.

Men vad spännande escapee! Känns som att det kanske är på gång snart för dig! När hade du bf?

• Sunnan
    escapee skrev 2014-12-09 06:04:11 följande:

Ursäkta denna "äckliga" fråga..., jag har hört att man kan bli väldigt dålig i magen innan förlossningen startar, är det någon här inne som varit med om det eller vet ifall det stämmer ?!

Från ingenstans så behövde jag nu inatt spinga på toaletten.... Utan förvarning eller ngt, så var det "löst" å massa gaser typ., ( ursäkta beskrivningen )!!! I lördags natt kunde jag inte sova ngt för jag hade "menssmärtor" typ,,, sen i söndags var de lugnare å även igår... Men inatt kom dessa mens liknande smärtor tillbaka å efter det blev jag taskig i magen,,, jag vet ju att det är vinterkräksjukans tider nu.,, men skulle man bli magsjuk så känns ju de? Detta "känns" ju inte.... Så blir bara lite förvånad å fundersam.

Min mage har varit kass i en vecka. Verkar inte vara nån förlossning på gång. Jag tolkar det som en effekt av mer påtagliga sammandragningar, magsjuk är jag inte.
  • Bettanspettan

Min mage har tömt sig innan varje förlossning men det har varit under själva värkarbetet som jag fått diarré.

• Waimea
    escapee skrev 2014-12-09 06:30:50 följande:

Jag äter inga järntabletter så det kan ju inte vara anledningen för mig :/ . Har du själv varit med om att tarmen tömde sig innan förlossning? ( antar att du har barn sedan tidigare)

Ja, båda gångerna har jag varit flera gånger på toa innan jag kommit in till förlossningen, så jag har inte behövt göra nr 2 när jag väl varit inne.
  • snerkan

Hua, imorn förmiddag ska vi in o kolla med ul hur lillkotten ligger i magen o ev göra vändningsförsök då också. Börjar bli nervös!:p

• Waimea
    snerkan skrev 2014-12-09 23:37:27 följande:

Hua, imorn förmiddag ska vi in o kolla med ul hur lillkotten ligger i magen o ev göra vändningsförsök då också. Börjar bli nervös!:p

Hur gick det?
  • LängtansBlåaBlomma

22 dagar kvar...

Magen känns fortfarande hög. Skulle tro att det dröjer närmare trettio dagar.

Förlossningen känns långt bort. Jag mår ju bra?!

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-10 20:12:56 följande:

22 dagar kvar...

Magen känns fortfarande hög. Skulle tro att det dröjer närmare trettio dagar.

Förlossningen känns långt bort. Jag mår ju bra?!

Rätt vad det är har du den i knävecken där är min i alla fall..
Svar på tråden BF Januari 2015