• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Kesi

Smyger in i den här tråden! plusade igår och är i v 5+1, Bebis beräknas komma 16/1 :)

• Atja
    Karinkanin skrev 2014-05-17 17:10:12 följande:
    Jag har BF samma datum som dig =) Allt kommer att gå vägen =)

Jaha vad skojjigt!:)) När plussade du?? Ja jag tror ju också det men jag känner mig ändå ganska ödmjuk inför det hela eftersom den här första tiden är som den är ;) Gud vad jag får sånna illamående vallningar hela tiden, fast blir glad varje gång för de gör mig påmind om det lilla miraklet ;)
  • ilyaln
    mariaheterjag skrev 2014-05-17 20:05:17 följande:

Jo så känner jag också. Nu är det i princip bara kul med barn (då har jag ändå en 4 åring som trotsar o så) men det första året med bebis uppfattade jag som väldigt jobbigt. Men det kanske är som du skriver att nu har vi andra förutsättningar, delvis i alla fall. Killen som är pappa till 4 åringen också har mognat rejält som person och pappa under de här åren.

Det som oroar mig är dock hans jobb som innebär mkt tid hemifrån med väldigt långa dagar i perioder. När 4 åringen var liten (hade också kolik) var jag i princip själv det första halvåret med alla skriknätter och helveteskvällar. Hans jobb går alltid före liksom. Och det har nog inte ändrats nämnvärt. Däremot hoppas jag att jag kan vara lite tuffare och sätta krav denna gång. Och vem vet man kanske får en bebis som inte skriker och sover? smile5.gif

Men det går lite upp och ned hur det känns! Ibland väldigt deppigt och osäkert och ibland känns det bättre.
    Jo, visst är det så :) Det är lite skräckblandad förtjusning ;) Det kommer säkert gå bra när man vant sig :) Får hoppas på en bebis som sover gott om nätterna :)
  • tumlaren

Är det någon mer än jag som inte har så mycket känningar? Tycker jag har lite ont i korsryggen och ibland i bäckenet men inte särkilt svullen om brösten och kan fortfarande dricka kaffe, det kunde jag inte under min första graviditet (testade dock sent där). Usch, jag villa ha bevis på att allt är som det ska, hur tidigt kan man göra VUL och se hjärta egentligen?

• mlisavvas1
    tumlaren skrev 2014-05-18 17:32:47 följande:

Är det någon mer än jag som inte har så mycket känningar? Tycker jag har lite ont i korsryggen och ibland i bäckenet men inte särkilt svullen om brösten och kan fortfarande dricka kaffe, det kunde jag inte under min första graviditet (testade dock sent där). Usch, jag villa ha bevis på att allt är som det ska, hur tidigt kan man göra VUL och se hjärta egentligen?

Känner inte heller av graviditeten speciellt, har lite lite "mensvärk" men de e typ de enda :)
  • Respan
    tumlaren skrev 2014-05-18 17:32:47 följande:
    Känner inget, kissar mer det är ända. Man blir lite nojig för det haha :P
  • Serahjay
    Är det farligt om någon hoppar på min mage? Haha alltså.. min dotter dom är 2,5 är ganska förtjust att sitta på mig och hoppa. Men försöker flytta ner henne längre ner mot skrevet för jag vill inte att hon hoppar mitt på magen.. 
Svar på tråden BF Januari 2015