Anonym (D) skrev 2014-04-29 20:27:22 följande:
Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:
nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../
Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.
Anonym (D) skrev 2014-04-29 21:09:41 följande:
Jag har inte alls den kroppstypen som modellen på bilden har så jag gissar att den inte skulle se lika "vulgär" ut på mig.
Jag gissar att den skulle se ut mer som denna fast längre:
nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../
Om man även föreställer sig att jag kommer använda sjal, kommer den fortfarande att se vulgär ut?
Det är inte en stor grej, jag kan titta efter en annan klänning men det är trevligt att höra era synpunkter :)
Läser du ens svaren i tråden?
Både den ljusblåa och den beigea klänningen är för utmanade (läs sexig utmanande) klädsel om man skall gästa ett bröllop. Dina tre klänningsförslag skulle passa på ett vanligt party som typ kanske en nyårsfest eller midsommarfest om man skall vara ute efter att ragga efter ett ligg...
Klädkod Kavaj, betyder inte att du skall ha så lite tyg som möjligt på dig, som kvinna.
Klädkod kavaj innebär att klänningen kvinna skall bära skall täcka knäna, och täcka MINST c:a 1/4 del av varden men aldrig hela varden.
Och den skall inte sluta vid på brösten heller på ovandelen utan det skall vara lite mer tyg upp till med.
Så varför fortsätter du att visa klänningsförslag, som knapp täcker rumpan om man böjer sig fram när folk i tråden sa i från att det inte passar sig som bröllopsgäst med klädkod kavaj?