• Anonym (D)

Passar denna klänning för en bröllopsgäst?

Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/nly-trend-917/short-dreamy-dress-917560-1173/

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.

• Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?
  • Anonym (bröllopsgästen)
    Anonym (bröllopsgästen) skrev 2014-04-30 11:53:02 följande:
    Denna hade jag nog burit med en liten sjal under vigseln, sedan hade jag visat den fina ryggen!
    www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/klan...#product_670811291
    Denna länken verkade inte fungera. Klänningen som den skulle länka heter "Erika Klänning", 499:-, med blommor på. (om du klickar på den helvita klänningen så ser du även hur den ser ut i ryggen)
  • rosagnu

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/rutcircle-540/leila-layer-long-dress-541521-56/

• Anonym (Varning)

Varnar för att köpa från JJs house. Jag måttbeställde en klänning där. Var supernoga med måtten, bad till och med en sykunnig att mäta upp mig enligt JJs house instruktioner så att det skulle bli rätt. 
    När klänningen kom var den 16 (!!!) cm för stor i midjan och helt fel på andra ställen med. Midjan var på fel ställe osv. Efter mycket klagande fick jag typ 200 kr tillbaka för besväret. För att ens kunna ha klänningen så fick jag lämna in den hos en sömmerska som sydde om den. Hon sa att det var bland det värsta hon sett.

Jag rekommenderar alltså inte att köpa klänning där, om man inte kan köpa någon av deras standardstorlekar (och sådana normalt brukar passa en). Måttbeställda klänningar riskerar att bli fel och kändes bara slarvigt ihopsydda.

• Anonym (midsommarbröllop)

Jag ska vara tärna på ett midsommarbröllop och har beställt denna klänningen tills dess.
    kommer vara gravid i v 17 dessutom.

nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/nly-trend-917/bejeweled-high-low-dreamy-dress-917562-749/

• Kittten

Jag skulle nog vilja påstå att Nellys klänningar är väldiga korta oavsett hur lång man är. Jag har tre stycken i garderoben som alla har sett ut sådär på ungefär lika långa modeller, jag är 160 cm och på mig är de fortfarande riktigt korta. 

• såjävlaneggo

Hade någon haft den klänningen på mitt bröllop hade jag blivit glad, för den var så mycket finare än de flesta andra tips du fått! :)

• Rosa rugosa

Tycker inte du behöver bekymra dig för färgen men om du vill följa klädkoden så är den alldeles för kort för att vara "kavaj". Om du struntar i klädkoden kan du givetvis ha den. Hoppas det inte kommer en vindpust bara:)

• jwrga

Alltså jag ser inga som helst problem med din första klänning, om den som du säger går till knäna på dig. Särskilt inte om du dessutom har en sjal över axlarna. Beror väl också på vad det är för typ av bröllop, hur de är som gifter sig. Jag har haft liknande, om än annat material, och då umgås jag i rätt så "korrekta" kretsar. Jag skulle dock inte ha en klänning som inte gick till knäna om den så var långärmad och hade polokrage.

• Micki

Denna då? nelly.com/se/kl%25C3%25A4der-f%25C3%25B6r-kvinnor/kl%25C3%25A4der/festkl%25C3%25A4nningar/sisters-point-913/nori-dress-913821-300/

♥ Amanda 090331♥Philip 110204 ♥
Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?