• Anonym (D)

Passar denna klänning för en bröllopsgäst?

Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/nly-trend-917/short-dreamy-dress-917560-1173/

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.

• Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?
  • Anonym (jonna)

Välj en annan färg. Om den går ner till knäna så tycker jag den passar fint. Men då är jag van vid bröllop i många olika länder, inte bara i Sverige.

• Kittten
    Anonym (D) skrev 2014-04-29 20:27:22 följande:
    Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.
    Har lite svårt att se att den skulle gå över knäna på någon? Den är för kort för ett bröllop med klädkod kavaj. 
  • Bebisfågel
    Korpen skrev 2014-04-29 20:30:00 följande:
    Nej, den passar verkligen inte för ett bröllop!

förstår du behöver vara anonym..... smile2.gif

Håller med om att den inte passar...

Men det sista var onödigt... 

• Anonym (m)

Tycker den var jättefin! Men kör en nätt kavaj över.

• Anonym (jonna)
    Kittten skrev 2014-04-29 20:33:37 följande:
    Har lite svårt att se att den skulle gå över knäna på någon? Den är för kort för ett bröllop med klädkod kavaj. 
    Det beror väl på hur lång man är?
  • Anonym (Oops)

Nej, det passar inte, för "sovrumsaktig" , alltså för sexig och påminner om ett nattlinne.

• Kittten
    Anonym (jonna) skrev 2014-04-29 20:37:30 följande:
    Det beror väl på hur lång man är?
    Japp, därför skrev jag bara att jag har svårt att se hur den skulle gå ner till knäna på någon :) Jag räknas som kort och den skulle inte gå ner till knäna på mig. 
  • Långbenopluto
    Bebisfågel skrev 2014-04-29 20:34:31 följande:

Håller med om att den inte passar...

Men det sista var onödigt... 

Ja, det sista var/är onödigt, MEN jag tycker bara det är såååå onödigt att vara anonym för en sån enkel fråga

Sorry!
  • Christi38

Om den verkligen är knälång (på bilden är den på tok för kort!!!) och sjalen är i annan färg tillsammans med skor och väska som också bryter av tycker jag det funkar.

Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?