• Anonym (D)

Passar denna klänning för en bröllopsgäst?

Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/nly-trend-917/short-dreamy-dress-917560-1173/

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.

• Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?
  • SupersurasunkSara

Den här tjejen är 165 cm lång och bär stl x small. Om nu TS, som är 154 om jag inte minns fel, bär samma stl så går klänningen ca 10 cm längre ner. OM inte TS har långa lår, som jag har tex, så knäkort på en som är lika lång som jag blir betydligt mer avslöjande på mig.
  • Flaminia

Nej, den är för urringad och färgen är för nära vitt för att passa på bröllop.

• Kittten
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-30 10:27:21 följande:

Den här tjejen är 165 cm lång och bär stl x small. Om nu TS, som är 154 om jag inte minns fel, bär samma stl så går klänningen ca 10 cm längre ner. OM inte TS har långa lår, som jag har tex, så knäkort på en som är lika lång som jag blir betydligt mer avslöjande på mig.
    Hon skrev att hon är 157 tror jag men har långa ben, så jag förstår inte hur dessa klänningar ska bli knälånga på henne men hon vet väl bäst själv får man väl anta!
  • SupersurasunkSara
    Kittten skrev 2014-04-30 10:34:39 följande:
    Hon skrev att hon är 157 tror jag men har långa ben, så jag förstår inte hur dessa klänningar ska bli knälånga på henne men hon vet väl bäst själv får man väl anta!

Aha, jag läste för slarvigt Långa ben kan ju innebära långa vader, så vi får hoppas TS har långa vader då
  • Wittra

Hehe, gå på mitt bröllop eller? Gifter mig i juni och har klädkod kavaj,....plus att din beskrivning av dig själv låter väääldigt likt någon av min sambos systrar. De är 3 stycken, cirka 157 - 160 cm och brunetter.

• Voluptuous Shalimar

Men jisses vad viktorianskt, så länge det inte är kungligt bröllop så tror jag knappast att någon kommer att notera om man ser 3 cm av en bröllopsgästs KNÄ!!! Det handlar ju ändå inte om att klänningen ska sluta på halva låret, utan nu har vi kommit till hur mycket av KNÄET den täcker...!

Jag har långa ben och har gått på bröllop i sedesam råsidenklänning med tillhörande lilla jacka och ja, klänningen visade faktiskt mina knän (men inte mer). Kände mig inte ett dugg naken, faktiskt. 

• gertie
    Anonym (D) skrev 2014-04-29 20:27:22 följande:
    Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.
    Nej, den är för kort. Hade den varit något längre (inte hellång) så hade den funkat fint, med en sjal över axlarna i kyrkan. 
  • Anonym (Resten...)

Svar på TS
    Var är resten av klänningen?

• Anonym (bröllopsgästen)

Vet inte riktigt vilken stil du gillar, TS, men hittills så verkar klänningar som inte går över axlarna mest poppis hos dig? Jag kan tyvärr tycka att det lätt ser lite för vulgärt ut plus att de flesta jag ser som bär det ofta går och drar i kläderna för att det åker ner, vilket ju inte är så snyggt att gå och göra hela tiden.
      Men jag slänger in lite förslag på flera olika sorters klänningar som jag inte skulle ha något emot att bära på ett trevligt sommarbröllop, kanske får du lite inspiration iallafall? För klänningen du länkade i TS är som sagt inte okej på ett bröllop ;) Eftersom det är ett sommarbröllop så tycker jag att färg är härligt! 

Denna tycker jag är lite härligt somrig, skulle kanske ha en tunn sjal iallafall under själva vigseln 
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/ginger-fizz-11074/give-in-dress-109617-7442/

Skulle nog vara i lite kortaste laget för mig att bära på ett bröllop, men jag är bra mycket längre än TS :) 
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/ax-paris-1107/textured-floral-dress-109229-2350/

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/vero-moda-631/rose-flower-belt-dress-634685-29/

Denna har täckta axlar och jag skulle inte matcha den med en sjal :)
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/club-l-714/sequins-buqle-bow-belt-skater-dress-714666-3795/

Tycker färgen på denna är väldigt somrig och fin till lite solbränd hy! 
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/tfnc-777/ciss-dress-777253-1776/

Lite i mörkaste laget för ett sommarbröllop kanske, men väldigt fin klänning! 
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/ax-paris-1107/crochet-shoulder-swing-dress-109243-5485/

Om du orkar klackar en hel dag så är ju långklänningar väldigt fina! Jag skulle inte gå bridezilla över en gäst som kom med denna till exempel
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/dry-lake-974/fiona-long-dress-974149-7007/

Denna hade jag nog burit med en liten sjal under vigseln, sedan hade jag visat den fina ryggen!
    www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/klanningar/ccollection-cclothes-cdresses-p1.html

I absolut ljusaste laget, men kanske med en sjal i lite mörkare ton över axlarna så fungerar den i mina ögon! 
    www.hm.com/se/product/26112
    (Hoppas alla länkar fungerar!) 

Så nu ska jag inte länka mera haha, men hoppas du fick lite inspiration iallafall! Har bara gått efter vad jag tycker är okej att bära på ett sommarbröllop. Hade jag varit osäker så hade jag frågat bruden, det hade gjort mig mer säker i mitt klänningsval om jag visste att bruden var okej med det. Självklart ska jag känna mig bekväm i det jag bär men det är ju faktiskt brudparets stora dag och jag tror inte att dom vill att bröllopets big moment är när någons klänning trillar av tuttarna ;) 

Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?