• Anonym (D)

Passar denna klänning för en bröllopsgäst?

Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/nly-trend-917/short-dreamy-dress-917560-1173/

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.

• Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?
  • Hippoo
    Anonym (D) skrev 2014-04-29 20:27:22 följande:
    Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%.../

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.
    absolut, ,men att du inte väljer lite färg i stället den är superfin
  • nihka

Ja,  det tycker jag om den är längre på dig och om du har en stilren kavaj och eleganta skor till. Du kan inte tona upp det osedesamma i den klänningen utan att det ser billigt ut för ett bröllop, men om du tonar ner det även med smycken kan du få det att funka. Bra pris. 

• nihka

Om du är rädd för att klänningen ska misstas för vit, välj en vit kavaj och vita skor som kontrast.

• Bebisfågel

Här kan du titta på lite bröllopsklänningar...

www.asos.com/Women/Dresses/Dresses-For-Weddings/Cat/pgecategory.aspx&WT.srch=1&affid=10691&gclid=CJKUs9DpiL4CFeLVcgodBlgAqw&r=2

Själv tycker jag att man inte ska tub-klänningar, för urringat eller för kort. Ej glitter...

"Kavaj: Traditionellt innebär det mörk kostym för män, men reglerna har luckrats upp. Ljus kostym är rätt om det är den ljusa årstiden. Även ibland udda kavaj och byxor, med prydliga tillbehör. Damerna bär kort klänning, dräkt och ibland är ett par eleganta långbyxor acceptabelt. Aftonklänning, även lång, kan bäras när man vet att de manliga gästerna förväntas ha mörk kostym (vid eftermiddagsbröllop)."

www.brollopsguiden.se/mode-och-skonhet/kladkod-ratt-kladd/271

• Bebisfågel
    Bebisfågel skrev 2014-04-30 20:24:16 följande:

Här kan du titta på lite bröllopsklänningar...

www.asos.com/Women/Dresses/Dresses-For-Weddin...

Själv tycker jag att man inte ska tub-klänningar, för urringat eller för kort. Ej glitter...

"Kavaj: Traditionellt innebär det mörk kostym för män, men reglerna har luckrats upp. Ljus kostym är rätt om det är den ljusa årstiden. Även ibland udda kavaj och byxor, med prydliga tillbehör. Damerna bär kort klänning, dräkt och ibland är ett par eleganta långbyxor acceptabelt. Aftonklänning, även lång, kan bäras när man vet att de manliga gästerna förväntas ha mörk kostym (vid eftermiddagsbröllop)."

www.brollopsguiden.se/mode-och-skonhet/kladko...

Bröllopsgäst klänning *

• Phalaenopsis
    jwrga skrev 2014-04-30 16:01:20 följande:
    Alltså jag ser inga som helst problem med din första klänning, om den som du säger går till knäna på dig. Särskilt inte om du dessutom har en sjal över axlarna.
  • dessan59
    nej den passar inte på ett bröllop, man ska inte överglänsa bruden(tror jag att det heter)

så välj något annat.
  • Anna Hbg

Ett tips om du är kort är att kolla in asos.com och deras petite kläder för kvinnor som är 1.60 och kortare :)

• QueenBeee

Jag ska också på bröllop i juni, liknande klädkod gäller. Jag gillar egentligen inte alls att ha klänningar som inte täcker knäna, men det finns ju fan inte mycket annat att välja mellan nuförtiden (sa tonåringen)!
    Detta är ingen lätt jakt...

Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?