• Anonym (D)

Passar denna klänning för en bröllopsgäst?

Jag ska på bröllop i juni (klädkod kavaj) och har funderat på denna klänning:

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/nly-trend-917/short-dreamy-dress-917560-1173/

Passar den för en bröllopsgäst? Den kommer att gå ned till knäna på mig och jag tänkte även ha en sjal under vigseln i kyrkan. Det jag är orolig över är att färgen i vissa ljusförhållanden skulle kunna misstas för vit.

• Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?
  • Anonym (nej 2)
    Anonym (nej 2) skrev 2014-04-30 08:52:14 följande:
    Ingen av de klänningar du länkat passar på ett bröllop oavsett om du har sjal eller något annat över. Det är ofta finare att ha en klänning så man slipper ha en sjal på sig hela tiden för då döljs klänningen helt. Om man är kort så ser man ofta bara kortare ut i om man har tub-topp överdel satsa på något som går upp över halsen eller halterneck eller likande.
    Tänk på att på bröllop så är det många olika typer av människor även äldre människor så därför är det bra att ha något lite mer anständigt på sig.
    Alltså de klänningar som TS LÄNKAT de andra har jag inte tittat på
  • smulpaj01
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-30 08:34:32 följande:
    nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festkl.../
    Denna kan nog bli för lång dock, samt om du tror att du blir mer fyrkantig i klänningen du kommenterade ovan så blir du nog det i denna också.

Denna kan passa om du har en fin kofta eller kavaj över och om den skulel bli längre på dig. Detta för att den inte har hjärtformad urringning. Vill du ha hjärtformad ringning bör klänningen vara minst vadlång. Om det ser vulgärt ut eller inte beror också mycket på bröststorlek.

Annars är tipset att leta efter kläningar som har empirskärning, som ex se bilden i bifogad länk.
    www.halens.se/kvinna-klader-klanningar-5449/k...$1,27?oc=036
    Fina, den här var fin också tycker jag.

http://nelly.com/se/kläder-för-kvinnor/kläder/festklänningar/oneness-1115/marissa-chiffon-dress-600184-286/
  • Anonym (D)
    SupersurasunkSara skrev 2014-04-30 08:34:32 följande:
    Denna kan nog bli för lång dock, samt om du tror att du blir mer fyrkantig i klänningen du kommenterade ovan så blir du nog det i denna också.

Denna kan passa om du har en fin kofta eller kavaj över och om den skulel bli längre på dig. Detta för att den inte har hjärtformad urringning. Vill du ha hjärtformad ringning bör klänningen vara minst vadlång. Om det ser vulgärt ut eller inte beror också mycket på bröststorlek.

Annars är tipset att leta efter kläningar som har empirskärning, som ex se bilden i bifogad länk.
    www.halens.se/kvinna-klader-klanningar-5449/k...$1,27?oc=036
    Tack för tipsen :) Jag gillar den sista klänningen från Nelly. Jag tror att den skulle passa mig och bli fin tillsammans med en kavaj. 
  • Anonym (Nej 3)

Det där är mer en partyklänning än till ett bröllop. Jag hade valt en längre klänning som slutar strax ovanför knäna samt en bolero/kavaj om det är en sån typ av klänning fast längre. Dom har många fina klänningar även på zalando.

• SupersurasunkSara
    Anonym (D) skrev 2014-04-30 09:11:27 följande:
    Tack för tipsen :) Jag gillar den sista klänningen från Nelly. Jag tror att den skulle passa mig och bli fin tillsammans med en kavaj. 

Varsågod. Jag hoppas du får det superkul på bröllopet. Nu frågade jag förvisso inte vad klädkoden var haha, men jag antog att du har koll på det och visade klänningar i ungefär samma stil.  
  • Madmoiselle
    UniqueSnowflake skrev 2014-04-30 00:53:40 följande:
    Snälla säg att du skojar?   OM du nu ska ha billigt postordetjafs, så skaffa åtminstone lite stiligt postordertjafs.Jag rekommenderar dessa t ex:Vit m blommönster 100% bomull ca 850:-www.laredoute.se/derhy/klanning-allocution-fran-derhy/441529Desigual blå mönstrad, viskos o polyester ca 800:-www.laredoute.se/desigual/klanning-fran-desigual/441550&Ns=RankValue6|1&Nao=18Men du kanske gillar sånt som ser ut som ett babydoll-nattlinne?

www.victoriassecret.com/sleepwear/babydolls-and-slips/sheer-babydoll-dream-angels&CatalogueType=OLStyp såhär?

Jag har den blå Desigualklänningen, den är fin men knappast något man har på ett bröllop.
  • Kittten
    Anonym (Nej 3) skrev 2014-04-30 09:24:10 följande:
    Det där är mer en partyklänning än till ett bröllop. Jag hade valt en längre klänning som slutar strax ovanför knäna samt en bolero/kavaj om det är en sån typ av klänning fast längre. Dom har många fina klänningar även på zalando.
    Hon har ju dock förklarat att hon är kort och hon har räknat på att klänningen kommer gå till knäna på henne. Även om vi är några som har svårt att se det =P
Svar på tråden Passar denna klänning för en bröllopsgäst?