• F1990

hur ofta badar era barn?

Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/

• Svar på tråden hur ofta badar era barn?
  • F1990

Ni som badar era barn en gång i veckan blir inte håret smutsigt?

• F1990

Tänker på sandlådor fulla med kattkiss och annat äckel också!

• Modernmom
    Gredelina skrev 2014-05-02 21:10:37 följande:

Förlåt, men tycker verkligen vissa är riktigt grisiga. Smuts ska väl för fan inte behöva synas över allt för att det ska vara dags att tvätta?? Inte konstigt att vissa har ungar som är sjuka i förkylningar var och varannan vecka. Ungar snorar, leker med leksaker på dagis som alla hållt på med, vissa gräver sig i rumpan och får in bakterier under naglarna, osv osv, ja, förlåt, men jag tycker faktiskt det är riktigt äckligt.

Åh, vännen! Du har missuppfattat! Det är verkligen tvärtom! Grannarnas sex barn badas och rengörs varje dag, spritas hysteriskt och byter kläder inför lek osv. Våra barn duschar en gång i veckan, byter kläder när de är smutsiga, vilket i och för sig är varje dag, tvättar händerna med tvål och vatten när de ska.

Gissa vilken familj som ligger i magsjuka, förkylningar och annat oftast? Grannfamiljen.

Gissa vilken familj som stoppar magsjuka vid en person, trots att vi är sex personer på en toalett? Vi.

Gissa vilken familj som knappt har några vab-dagar? Vi.

Att vara för hysterisk med tvätt, dusch och sprit slår fullkomligt ut kroppens egna möjlighet att hålla sig frisk.
  • Modernmom
    F1990 skrev 2014-05-02 21:12:20 följande:

Nepp. Håret behöver inte duschas ofta för att bli rent.
  • F1990

Min dotter badar varje dag och hon är nästan aldrig sjuk. Man blir väl knappast sjuk av att vara ren.

• SuzR

Min 3 åring badar och tvättar håret på söndagar och duschar på onsdagar. Tycker hon är ren övriga dagar, tvättar ju händer och ansikte. Hon har känslig hud som jag och torkar lätt ut och får exem.

• Aileen Allannah
    Gredelina skrev 2014-05-02 21:10:37 följande:
    Förlåt, men tycker verkligen vissa är riktigt grisiga. Smuts ska väl för fan inte behöva synas över allt för att det ska vara dags att tvätta?? Inte konstigt att vissa har ungar som är sjuka i förkylningar var och varannan vecka. Ungar snorar, leker med leksaker på dagis som alla hållt på med, vissa gräver sig i rumpan och får in bakterier under naglarna, osv osv, ja, förlåt, men jag tycker faktiskt det är riktigt äckligt.
    Tja... Med tre barn på förskolan har vi haft två vab-dagar den här terminen. Kanske tio sammanlagt förra. Man kan sköta barnens hygien utan att bada eller duscha dem. Vi tvättar händerna på barnen direkt när vi kommer in, byter förstås kläderna när de är smutsiga och de är inte smutsiga på kvällen när de går och lägger sig.
  • Aileen Allannah
    F1990 skrev 2014-05-02 21:12:20 följande:
    Nä?
  • Solrosens
    Batmamba skrev 2014-05-02 20:44:22 följande:
    Glömde! Snippa o rumpa tvätttas också varje dag.

Oj ska man tvätta snippan varje dag? Är det bra för ph balansen och andra av rensnings funktionerna (sekret) i underlivet?
  • F1990

Jag tvättar händerna på min dotter varje gång hon kommer in. Tvättar rumpan med tvål och vatten när hon har bajsat. Badar henne varje dag. Hon är nästan aldrig sjuk är ganska säker på att rena barn = friska barn

Svar på tråden hur ofta badar era barn?