hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Ni som badar era barn en gång i veckan blir inte håret smutsigt?
Tänker på sandlådor fulla med kattkiss och annat äckel också!
Förlåt, men tycker verkligen vissa är riktigt grisiga. Smuts ska väl för fan inte behöva synas över allt för att det ska vara dags att tvätta?? Inte konstigt att vissa har ungar som är sjuka i förkylningar var och varannan vecka. Ungar snorar, leker med leksaker på dagis som alla hållt på med, vissa gräver sig i rumpan och får in bakterier under naglarna, osv osv, ja, förlåt, men jag tycker faktiskt det är riktigt äckligt.
Ni som badar era barn en gång i veckan blir inte håret smutsigt?
Min dotter badar varje dag och hon är nästan aldrig sjuk. Man blir väl knappast sjuk av att vara ren.
Min 3 åring badar och tvättar håret på söndagar och duschar på onsdagar. Tycker hon är ren övriga dagar, tvättar ju händer och ansikte. Hon har känslig hud som jag och torkar lätt ut och får exem.
Jag tvättar händerna på min dotter varje gång hon kommer in. Tvättar rumpan med tvål och vatten när hon har bajsat. Badar henne varje dag. Hon är nästan aldrig sjuk är ganska säker på att rena barn = friska barn