hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Ojojoj vilken hysteri! Barnhudar ska man vara rädd om, det behövs inte tvättas med tvål och schampo varje dag (med undantag om de smutsat ner sig så mycket så det inte går att tvätta bort vanligt men det fattar väl de allra flesta..?)
Min 2-åring badar en gång i veckan, duschas av vid behov och det räcker mer än väl.
Min 8 och 10-åring duschar varje dag innan skolan och badar söndagkväll. Detta är för att de är ständigt igång, svettas och så ganska mycket. Vill att de ska vara fräscha i skolan =)
Sonen badar/duschar ibland dagligen, ibland en gång i veckan. Han älskar att bada/duscha och nu när overallen åkt av hamnar sandlådelorten etc på honom istället
Håret tvättar han ca 1 gång/v. Det är långt ifrån alltid som han har tvål i badvattnet och han har tåligt skinn.
Mina barn älskar att bada men får göra det två gånger i veckan då de också duschar håret. Annars tvättar de händerna när de varit ute och rumpan när de gjort nr 2. De luktar inte illa eller är sjuka speciellt ofta.
min son på 18 månader badar ca 2 ggr i veckan med babyschampo, oftare om han smutsat ner sig så det är svårt att tvätta bort i handfatet. varje morgon tvättar vi ansikte, händer och underliv och borstar tänderna. händer tvättas inför och efter varje måltid och om han varit ute och lekt, tvättar stjärten när han bajsat och varje kväll borstas tänderna. bortsett från när han hade skorv har han aldrig luktat illa i hår eller dylikt.