hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Ni som svarar att "mina barn gillar inte att bada så då gör vi det väldigt sällan", låter ni era barn bestämma tandborstning och sånt också?
Jag håller med dig TS, här badas det varje/varannan dag för DET BEHÖVS! Smuts behöver inte nödvändigtvis synas för att finna där. Gör det till en rutin att sköta sin hygien :)
De badar oftast varannan dag. Ibland varje. På sommaren blir det så gott som varje dag. De använder såklart både tvål och schampo vid varje bad. Med bara vatten blir det ju inte riktigt rent.
Min fyraåring duschar 3-4 gånger i veckan. Förr när han var livrädd blev det 1. Tvättar sällan håret med schampo, kanske 1 gång / månad. Håret är aldrig fett.