hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Jag själv badar dagligen, på kvällen fyller jag badkaret med något härligt badskum!
Detta har ju barnen tagit efter då de i många år badat med mig. Det är en mysig stund innan läggdax som vi har och jag haft även innan barnen föddes.
Numera badar/duschar de oftast utan mamma ca 5 gg/v inkl hårtvätt. Tränar 2-3 ggr/v sen är de ofta sandiga/smutsiga framförallt nu vår/sommar när värmen och utelek kommit igång. På sommaren blir det varje kväll. Vet att det torkar ut huden men vi har klarat oss bra
Är helt ärligt chockad över hur sälla folk badar sina barn?! dom leker i sandlådan, snorar, kladdar med mat, tar på allt! Jag tycker verkligen dom behöver bada VARJE dag. Iallafal när dom varit på dagis.
Mina är 3 och 5. De badar (duschar väldigt sällan eftersom de tycker mer om att bada) varannan - var tredje dag på vintern). Under sommaren badar de varje dag.
Duschar eller badar ca 2 gånger i veckan. Äldsta (5) tvättar håret 1 gång i veckan och yngsta (2) tvättar håret kanske en gång i månaden eller ännu mer sällan. Tvätta håret är ju en vanesak, tvättar man oftare blir det fetare. Vår yngsta som tvättar håret sällan har jättefint hår och aldrig fett.
Och så undrar jag hur kan ni äga att ni inte badar barnen för att dom inte tycker om det. Klippa naglar borsta hår borsta tänder allt sånt är det ett evigt tjat om här hemma men man MÅSTE
Jag skulle aldrig komma på idén att bada/duscha ett litet barn varje dag, och in synnerhet inte att utsätta dem för en massa schampoo, tvål och andra kemikalier dagligen! Stackars hud och hår!
Vår 3,5-åring badar ca var tredje dag, ibland var fjärde.
Det vi gör dagligen är att borsta tänder morgon och kväll, tvätta händer efter utelek och förskola, tvätta ansikte och snopp/rumpa innan läggdags. Det är den dagliga hygienen. Och den är fullt tillräcklig.
Sen badar/duschar han, som sagt, var tredje dag och då helt utan tvål/schampoo.
Och vår lilleman luktar gott och hans hår är mjukt och luktar jättegott.
Om ens barn luktar illa efter en dag på förskolan så kan man ju anta att den förskolan har bristande rutiner i städningen och kanske mögelproblem. Kolla upp det!
Jag vill inte att min son ska växa upp till en hygienfascist som tror att man måste duscha och parfymera sig flera gånger om dagen för att accepteras i samhället.