hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Badar gör ungarna aldrig, men duschar ca var tredje dag. Tvättar heller aldrig deras hår med schampo.
Ca 2 ggr/vecka badar eller duschar barnen, även om de gärna vill bada varje dag. Huden tar stryk annars.
Min 18mån badar 2ggr i veckan pga torr hy, tvättar med Barnängens tvål som är till för både hår och kropp..
Blir betydligt oftare under somrarna för då är kroppen inte lika torr och hon har sand från förskolan överallt tom i blöjan..?
Mina barn badar aldrig, men de duschar 3 gånger i veckan. Mer på sommaren.
Mina två stora barn duschar minst varannan dag och mellan barnet två gånger i vecka då han just nu hatar att duscha. Annars normal hygien tvätt varje dag för alla. Minsta badar/duschar också varannan dag hela kroppen och tvättar håret, tvättar bort bajs med babytvål och rinnande vatten oftast om vi är hemma annars våtservetter men för ofta med servetterna blir han röd. Hand och ansiktstvätt flera gånger per dag. Hans hår blir äckligt om det inte tvättas minst var 3:e han har tjockthår och eftersom han badar/duschar varannan dag så passar vi på att tvätta håret då. Vi vuxna duschar minst 6 dagar i veckan och oftast betydligt oftare.
Mina barn badar en gång i veckan i vanliga fall. Ibland hoppar vi hårtvätt. Tvättar rumpan/snoppen varje dag efter nattblöja. Badar de för ofta blir deras hud jättedålig, trots att vi smörjer med div. krämer.
Min dotter på 1,5 år badar varje kväll. Hon älskar att bada och hennes badkar är litet, så det känns ok för miljön ändå. Har alltid olja i vattnet och skippar alltid schampoo.
Min 1,5 åring badar varje kväll :) varken med tvål eller schampo då det fördärvar hud o hårs naturliga oljor så hon blir inte torr o hon får bada så ofta för hon vill, egentligen inte så att hon behöver de..
Vinterhalvåret en gång i veckan. Däremot tvättas ansikte och händer varje dag. På sommaren blir det varje dag och massor med miniderm.