• F1990

hur ofta badar era barn?

Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/

• Svar på tråden hur ofta badar era barn?
  • Aileen Allannah
    LinneaJosie skrev 2014-05-02 22:04:29 följande:

Autofuckup smile5.gif
    Men rolig sådan! Min kondis vill inte alls vara med när jag är ute och springer, men duscha måste den ändå.
  • LinneaJosie
    Aileen Allannah skrev 2014-05-02 22:07:48 följande:
    Men rolig sådan! Min kondis vill inte alls vara med när jag är ute och springer, men duscha måste den ändå.

Haha! Ja, den där j*vla kondisen hänger inte med i mina sprinterdrömmar heller
  • frökenelisabeth
    F1990 skrev 2014-05-02 21:41:00 följande:
    Vadå inte tvål i snippan? Inte ens parfymfri?
    Min gyn sa ungefär såhär: i snippan finns det slemhinnor, precis som i ögonen, så allt som du inte stoppar in i ögonen ska du inte ha i snippan heller. 

I grund och botten är det tänkvärt, även om jag kan komma på många saker som gör att jämförelsen haltar betänkligt..
  • Mollsan

Min snart 11- månaders badar ungefär två ggr i veckan. Har ganska torr hud så brukar ha i barnolja.

• Modernmom
    F1990 skrev 2014-05-02 21:53:23 följande:

I min värld är det väldigt sällan.
    I min värld är det alldeles lagom! Behöver inte tvätta i onödan. De sover i dem och blir de smutsiga byter man, oftast varannan vecka.
  • ovea

Min treåring badar en gång i veckan eller mindre faktiskt han badar gärna men rädd att duscha efteråt.. får panikattack.. så jag vill inte tvinga honom.. bara när det verkligen behövas så..

• StarStruck

Min 20 månaders badar ca 2 gånger i veckan, och tvättar håret en gång i veckan. Jag tvättar henne bara med vatten och olja. Minstingen på 3 månader tvättar vi med tvättlappar och olja.

• fluu

Innan när hon hatade att bada blev det högst en gång i veckan. Nu varje dag eftersom hon tycker om det och en större lortgris får man leta efter.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden hur ofta badar era barn?