hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Det är klart att barnen luktar förskola när de kommer därifrån, precis som de luktar farmor när de varit hos henne, gran när de lekt i skogen och mamma/pappa när de varit hemma. Men det är ju ingen ohygienisk smuts som måste tvättas bort. Kroppslukt från svett tex är inte heller ohygienisk, men visst kan den vara otrevlig.
Man kan tycka att viss lukt eller smuts är otrevlig, men det behöver inte betyda att den är farlig/ger sjukdomar. Jag tvättar tex av giftfri målarfärg från mitt barns händer och byter tröjan om hon spillt lite filmjölk på den, men det har mer med fåfänga att göra än hygien.
Vår 15-månaders badar ungefär 1 gång i veckan. Ibland mer sällan än så tom. Tvättar håret varannan vecka. Hon doftar ljuuuvligt
Hon är en riktig torris ändå så kan inte föreställa mig hur torr hon skulle vara ifall hon badades varenda dag...
EvelinasSyster - du har fel. Ditt barn luktar illa och är snuskigt. Och du som förälder är ännu värre, stackars barn! Hellre ett barn med hud som sandpapper än ett barn som luktar ILLA!
Eller hur var det nu..?