hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Mina barn badar i badkaret en gång i veckan, brukar bli lördag eller söndagkväll.
Duschar dock ca 2-3 gånger i veckan utöver det. Under sommaren blir det oftare då man badar i pool eller hav.
Men den stora på 12 år duschar i stort sett vare dag, hon tränar ofta så det behövs.
Men dom små tvättar håret med schampoo och balsam 2 gånger i veckan, ibland en.
Händer, fötter, ansikte och stjärten tvättas dock varje dag.
Jag tycker inte att man som så liten behöver duscha/ bada varje dag.
Äldsta barnet, tre år, älskar att duscha och gör så alltid efter dagis och vid behov, gärna väldigt väldigt länge. Alltså 3-7 dagar per vecka. Jag använder en hårdtvål av oliv på honom, både i håret (snaggad) och på kroppen eftersom det verkar mest skonsamt. Lilla barnet, två månader, sköljer vi som hastigast av i duschen eller handfatet en eller två gånger per vecka. Ett spädbarn blir ju inte smutsigt på samma sätt och dessutom så torkar vi av henne noga varje morgon.
Min dotter har haft väldiga problem med sin hud och badar på sin höjd en gång varannan månad - om ens det.
Duschar kanske 2 ggr, ibland 3 ggr, i veckan. (måste smörjas varje dag 2-3 ggr . plus även medicineras(dagligen)- extra vid badhus besök som kanske sker 2-3 ggr per år)
Annars får hon tvätta sej. Lite lätt på morgonen och mer noggrant på kvällen. . .