hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Badar i princip varje dag, men det är för att hon älskar att bada. Tvättar håret? Det har hon nog aldrig gjort ännu.
Mina barn badar och tvättar håret ca 1gg/vecka. Om de behöver badar de någon extra gång (oftast på sommaren när de kommer hem som sandtroll från dagis/skola). Om de badar/duschar oftare, så blir de väldigt torra i skinnet. De tycker inte alls om att bli insmorda, så det gör vi endast i yttresta nödfall...

Jag har inte sagt att det är hemst att inte vara nyduschad. Dessutom andvänder jag inte parfym. Men jag känner mig ofräsch om jag inte duschar på morgonen. Fattar inte varför det skulle vara något dåligt att överföra på sina barn.