• F1990

hur ofta badar era barn?

Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/

• Svar på tråden hur ofta badar era barn?
  • sextiotalist
    F1990 skrev 2014-05-03 15:51:33 följande:

så du menar att man luktar illa av att tvätta sig? Låter ganska ologiskt
    Nej inte alls, man har ju rubbat balansen om man duschar för ofta. Jag skrev inte att han luktade illa, men hans kroppsdoft var inte fräsch, utan lite frän
  • F1990

Jag duschar varje dag! Ibland 2 gånger om jag tränar och jag luktar då inte illa! Skulle aldrig gå ut någonstans utan att ta en dusch.

• F1990

Jag dömer absolut inte någon som inte badar sina barn varje kväll. Blev bara så förvånad trodde typ alla mänskor gav sina barn ett kvällsbad.

• koas

De badar mest på sommarn. Annars duschar de när de vill.

• Wolfclaw
    F1990 skrev 2014-05-03 17:19:38 följande:
    Jag dömer absolut inte någon som inte badar sina barn varje kväll. Blev bara så förvånad trodde typ alla mänskor gav sina barn ett kvällsbad.
    Du blev förvånad för att alla inte gör som du?
  • sextiotalist
    F1990 skrev 2014-05-03 17:19:38 följande:
    Hade vi gjort det med vårt barn, så hade han haft sandpapparshud
  • Plektrum

Inte så ofta som jag skulle vilja med tanke på att min tvååring blir hysterisk och jätteledsen de gånger vi försöker. Han skrek redan när han badades på bb.

Känns som om man har testat det mesta. Bada i balja, bada i badkaret, duscha, mycket vatten, lite vatten, ljummet vatten, lite varmare vatten, massa leksaker. Det spelar ingen roll ty han vrålar så att man blir lomhörd. Han pratar inte jättemycket så han kan inte berätta varför det är så hemskt.

Motion är bara trams. Är man frisk behöver man det inte och är man sjuk så ska man undvika det - Henry Ford
  • Mari80

Min treåring badar 1-2 ggr i veckan! Min sjuåring och nioåring badar 1 gång veckan å duschar två ggr! Naturligtvis tvättar de sig extra vid behov. Alla tre luktar gott å är rena å fina!

Svar på tråden hur ofta badar era barn?